Az Iron Lynx alakulat, amely az idei szezon kezdetén váltott Lamborghiniről Mercedes-AMG-re, nagyszabású megemlékezéssel készül a Le Mans-i visszatérésre. A három Mercedes-AMG GT3 versenyautót az 1989-es győztes Sauber-Mercedes C9 ikonikus festése ihlette megjelenéssel látják el, ami méltó módon jelképezi a stuttgarti márka 26 év utáni visszatérését a legendás francia versenypályára.
Az Iron Lynx vezérigazgatója, Andrea Piccini rendkívül megtisztelőnek nevezte az együttműködést. "Mindannyian az Ezüstnyilak bűvöletében nőttünk fel, csodálva a nagyszerű versenyeket és a legendás pilótákat. Most ennek az örökségnek a részesévé válni meghatározó állomás csapatunk történetében" - nyilatkozta a szakember.
Az 1989-es diadal nyomában
Az 1989-es versenyen a Mercedes és a Sauber együttműködése látványos sikerrel zárult. A Jochen Mass, Manuel Reuter és Stanley Dickens alkotta trió a 63-as rajtszámú autóval nemcsak a Le Mans-i győzelmet szerezte meg, hanem a sportautó-világbajnokságot is bezsebelte. A versenyen öt körös előnnyel diadalmaskodtak a Mauro Baldi, Kenny Acheson és Gianfranco Brancatelli által vezetett 61-es számú testvérautó előtt.
Christoph Sagemüller, a Mercedes-AMG Motorsport vezetője kiemelte a Le Mans-i szereplés jelentőségét. "A három Mercedes-AMG GT3 különleges festése tiszteletadás a legendás Sauber-Mercedes C9 és az 1989-es diadal előtt. Versenyautóink egyszerre képviselik az ügyfélsport jelenét és azt a motorsport-történelmi örökséget, amelynek továbbírására készülünk Le Mans-ban" - fogalmazott a sportvezető.
A múlt árnyékában
Az 1989-es siker után a Mercedes Le Mans-i szereplése rendszertelenné vált, az utolsó gyári indulás pedig 1999-re datálódik. Akkor három CLR típusú versenyautóval vettek részt az LMGTP kategóriában, ám a hétvége katasztrófába torkollott. A bemelegítésen történt baleset miatt az egyik autót visszavonták, majd Peter Dumbreck látványos balesete az Indianapolis-kanyar előtt – amelyet élőben közvetített a televízió – a második autó versenyének végét jelentette. A Mercedes ezt követően a harmadik autót is visszavonta, ami egyúttal a Le Mans-i szereplés hirtelen lezárását eredményezte.
A 2025-ös Le Mans-i 24 órás versenyt június 14-15-én rendezik. Az Iron Lynx számára nemcsak a történelmi festés miatt lesz különleges az esemény. A csapat sportszakmai szempontból is jelentős kihívás előtt áll, mivel a 2025-ös WEC-szezon első három futamán még nem sikerült pontot szerezniük.