A legendás maranellói gárda technikai fejlesztési ütemterve váratlan fordulatot vett az idei szezonban, ugyanis a korábban tervezettnél jóval később, a Spanyol Nagydíjat követően kerülhet csak sor az SF-25 átfogó továbbfejlesztésére. Az AutoRacer.it szakportál birtokába jutott információk alapján az imolai versenyhétvégén még nem debütálnak új elemek a vörös konstrukción.
A Ferrari mérnökei jelenleg is gőzerővel dolgoznak mind a döntéshozatali, mind az időzítési kérdéseken. A barcelonai futam ugyanis meghatározó szakaszhatárnak számít a technikai fejlesztések szempontjából, hiszen itt derül ki egyértelműen, miként változik a merevebb első szárnyakkal szerelt versenyautók egyensúlya. Ez különösen azokat a csapatokat érinti érzékenyen, amelyek az első szárny deformációjára építették versenystratégiájuk jelentős részét.
Az idei Miami Nagydíj számos meglepetést tartogatott a mezőny számára. A McLaren továbbra is meggyőző teljesítményt nyújt, miközben a pálya trükkös vonalvezetése és a körülmények mind a tapasztalt, mind az újonc pilótáknak komoly kihívást jelentettek. A Mercedes stabil formát mutatott, és maximálisan kihasználta a lehetőségeit, ugyanakkor a Red Bull nehéz hétvégét zárt, miután Verstappen lemaradt a dobogóról, Cunoda Júki pedig éppen csak pontszerző helyen ért célba.
A Williams újfent bizonyította versenyképességét, miután Albon és Sainz eredményes szereplése révén ismét előkelő helyezést szerzett a konstruktőri pontversenyben.