A spanyolországi hétvégén Max Verstappen abban reménykedett, hogy a Red Bull Racing jobban teljesít majd a gyors barcelonai pályán, amely alkalmasabb az RB21 számára, mint Monaco utcái. A harmadik rajtpozícióval sikerült minimalizálnia a károkat, azonban a holland pilótának esélye sem volt az első rajtsorra. Christian Horner csapatfőnök ennek ellenére jelentős győzelmi lehetőségeket lát a vasárnapi futamon.
McLaren dominancia az időmérőn
A Viaplay közvetítésében Horner egykori versenyzőjével, David Coultharddal beszélgetett, aki 2005-ben a Red Bull első pilótája volt, és figyelemreméltó módon három évvel idősebb, mint korábbi csapatfőnöke. Az egykori skót versenyző megkérdezte Hornert, vajon a McLarenhez képest tapasztalt különbség nagyobb volt-e a vártnál.
„Őszintén szólva három tizedes hátrányt vártam, és pontosan három tized lett belőle", jegyezte meg a brit szakember.
Verstappen 0,302 másodperccel maradt el Piastritól, míg Lando Norristól kevesebb mint egy tized választotta el. „Szeretnék gratulálni Oscar Piastrinak és Lando Norrisnak. Nagyszerű munkát végeztek, és együtt foglalják el az első sort. Mi ott vagyunk a mezőny legjobbjai között", állapította meg Horner, nem elégedetlenül. Ez a helyzet jól összefoglalja a bajnokság jelenlegi állását is, ahol Verstappen immár 25 pont hátránnyal követi Piastrit.
Stratégiai lehetőségek a futamon
A Red Bull csapatfőnöke azonban számos lehetőséget lát a hátrány csökkentésére a Spanyol Nagydíjon. „A verseny rendkívül hosszú, emellett több stratégiai lehetőségünk is adódik majd", jósolta Horner. Ezekhez a stratégiai előnyökhöz elengedhetetlen, hogy Verstappen tartsa a lépést a McLarenekkel, bár maga Horner egy alternatív megoldásra is rámutatott.
„Emellett az első kanyarig vezető távolság nagyon hosszú. Ha jól sikerül a rajt, szép szélárnyékot is kaphatsz. Ez az első esélyünk", nyilatkozta az 51 éves brit szakember az F1 TV számára.
Cunoda Júki nehézségei
Míg Verstappen a második helyen végzett az időmérő első szakaszában, Cunoda Júki a mezőny végén zárt. Ez a 2025-ös év negyedik olyan kvalifikációja, amelyen a második Red Bull Racing pilóta hátul végzett.
„Abszolút így van", ismerte el Horner, hogy a japán versenyző nagyon nehéz helyzetben van. „Egész hétvégén küszködött. Próbáltunk neki valamivel több leszorítóerőt adni, hogy segítsünk, de nehéz megfelelően értelmezni a helyzetet. Alaposabban meg kell vizsgálnunk ezt. Most sok pozíciót kell majd ledolgoznia."
Cunoda mindössze hét pontot szerzett a Red Bull színeiben az első hat versenyhétvégén. Ebből három pontot a miami sprintfutam utáni kizárások révén gyűjtött be. „Meg kell néznünk, szenvedett-e valamilyen károsodást az időmérőn, mert szokatlan, hogy ennyire lemaradjon." Cunoda hat tizeddel volt lassabb Verstappennél az időmérő első szakaszában. Ez gyakran megfelel a különbségnek, de most tizenkilenc pilóta volt hat tizeden belül.
Időjárási körülmények és gumistratégia
Hornert a Q3 végén megjelenő sötét felhőkről is kérdezték. „Az időjárási radar először nem mutatott semmit. Meg is kérdeztem az időjárás-szakértőnket, biztos-e benne, mert elég sötétnek tűnt. A verseny száraz lesz, és nagyon meleg", Horner nem számít az időjárási körülmények megismétlődésére a vasárnapi nagydíj során.
A Red Bull egyértelműen a futamra összpontosított. „Ahogy te is nagyon jól tudod", mondta egykori versenyzőjének, „azok a gyors jobbkanyarok megviselik a bal első gumit. Ez a verseny arról szól, ki tudja a legjobban kímélni a bal első abroncsot."
Coulthard négyszer állt dobogón Barcelonában, de soha nem nyerte meg a versenyt. Ő is kapott tanácsokat Hornertől. „Ezt a versenyt úgy nyered meg, ha a gumikat a lehető legjobban használod a pilóta és az autó kombinációjaként, így a verseny nagyon érdekesnek ígérkezik. Valószínűleg kétmegállásos stratégiát látunk majd, ami automatikusan lehetőségeket teremt", Horner láthatóan komoly győzelmi esélyt ad Verstappennek. „A verseny csak vasárnap lesz. Ez egy teljesen más kihívás, így remélhetőleg jó futamot produkálhatunk."