A 2025-ös Kanadai Nagydíj Alexander Albon számára felejthető verseny volt, hiszen először a stratégia miatt érzett frusztrációt, majd egy erőforrás-meghibásodás miatt korán fel kellett adnia a futamot. Különösen emlékezetes volt Albon rádióbeszélgetése a csapatával.
Az első etapja során a Williams pilótája így szólt a rádióba: „Tényleg nem értem, miért nem hallgattok rám. Nagyon bosszant." Ekkor Albon már könnyű prédája volt az ellenfeleinek, akik a kemény keveréken versenyeztek, miközben ő megpróbált mindent kihozni a közepesből.
„A 20. helyen jöttünk ki, szóval..." – idézte fel Albon, és elárulta: „Tudtam, hogy nem tudom olyan sokáig megtartani a gumikat, mint ahogy a csapat szerette volna. Tudtam, hogy a kemény keveréken lévő srácok megelőznek, és sok pozíciót veszítünk. Sürgettem, hogy korábban álljunk ki."
Körönként három-négy másodpercet veszített, és szó szerint „legázolták". A 23. körig tartott, míg a csapat végre megmentette Albont, és visszahozta a pályára.
„Abban a szerencsétlen köztes helyzetben voltunk, hogy túl sokáig mentünk kétkiállásos stratégiához, de nem elég hosszan az egykiállásoshoz", mondta Albon, aki azonban nem akarja teljesen a csapatot hibáztatni. „Nem teljesen a csapat hibája, egyáltalán nem. De most egyszerűen elakadtunk."
Ő maga is elismeri, hogy a rajtja nem volt optimális. A 8/9-es kanyarban Franco Colapintóval történt vitatott incidens is szerepet játszott: „Francóval kapcsolatban az volt az érzésem, hogy egyszerűen felengedte a féket, és lekényszerített a pályáról. Befordulhattam volna, de ő soha nem fékezett volna. Így le kellett vágnom a sikánt, és két-három pozíciót veszítettem. Ez tönkretette a rajtomat."
Ez olyan vezetési stílus, amit Albon már Liam Lawsonnál is megfigyelt Barcelonában. „Egyszerűen elengedi a féket, és lekényszeríti a másik autót a pályáról. És ha nincs kontakt, semmi nem történik szabályozási szempontból."
A verseny későbbi szakaszában gondok adódtak az erőforrással, és Albon kénytelen volt feladni a futamot a Williamsszel. Feltételezi, hogy ez összefügghet a DRS-rendszer levegőellátásának hiányával: „Ha hat vagy hét autó van előtted, nem jut elég friss levegő a motorba – ehelyett csak forró kipufogógázt kapsz."
A csalódást keltő eredmény ellenére Albon pozitívumokat is talál. „Az autó tényleg erős volt a versenyen, őszintén a top 10 várományosa", véli. Annál is csalódottabb, hogy a csapat stratégiailag nem tudta kihasználni a potenciálját.
„Azt hiszem, elszalasztottunk egy lehetőséget. Túl sokat akartunk elérni az egy kiállással, talán azért is, hogy visszaszerezzük a gyenge rajt miatt elvesztett pozíciókat."
Bár Albon hangsúlyozza, hogy a csapat a múltban gyakran hozott helyes stratégiai döntéseket, például Imolában, Melbourne-ben vagy Miamiban, Montrealban „túl ambiciózusak" voltak. „A szemcsésedés később kezdődött ebben a futamban, mint az FP2-ben, így azt hittük, hosszabb ideig kint maradhatunk. De amikor elkezdődött, a tempóvesztés egyszerűen túl nagy volt."
A következő versenyhétvégékre tekintve azonban Albon óvatosan optimista: „Nem hiszem, hogy rosszak leszünk Ausztriában vagy Silverstone-ban. De jobban kell uralnunk a gumikat."