Carlos Sainz „rendkívül, rendkívül kényelmetlen" helyzetbe került a Williamsnél, miután jelentősen elmaradt csapattársa, Alex Albon mögött a 2025-ös Forma-1-es szezonban – vélekedik Nico Rosberg, a 2016-os világbajnok és a Sky F1 szakértője, aki abban reménykedik, hogy az egykori Ferrari-pilóta hamarosan „megtalálja a helyét" új csapatánál.
Sainz a 2025-ös szezon előtt csatlakozott a Williamshez, miután az előző év végén kénytelen volt helyet adni a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak a Ferrarinál. A négyszeresen futamgyőztes Sainz szerződtetését jelentős sikerként könyvelték el a Williams és James Vowles csapatfőnök számára.
A szezonból azonban már kilenc futam eltelt, és a grove-i alakulat még mindig nem láthatta Sainz legjobb teljesítményét, akinek időre volt szüksége, hogy alkalmazkodjon az FW47-es versenyautóhoz.
Sainz vs. Albon: a Williams párharcának állása 2025-ben
Sainz jelenleg 30 ponttal marad el Albon mögött – aki már a negyedik teljes szezonját tölti Williams-pilótaként – a jövő hétvégén esedékes Kanadai Nagydíj előtt.
A 30 éves versenyző az elmúlt hetekben biztató jeleket mutatott, négy egymást követő pontszerző helyezést ért el a Szaúd-arábiai és a Monacói Nagydíj között. Sainz azonban visszaesett a hazai versenyén Barcelonában az előző hétvégén, ahol már az időmérő első szakaszában kiesett, majd a futamon távoli, 14. helyen ért célba.
Rosberg, aki 2006-ban a Williamsnél kezdte Forma-1-es pályafutását, mielőtt 2010-re a Mercedeshez szerződött volna, úgy véli, Sainz számára „nagyon, nagyon kényelmetlen" ilyen jelentős hátrányban lenni Albonnal szemben a szezon ilyen korai szakaszában.
„Nem volt a legkönnyebb szezonkezdete. Alex fantasztikus munkát végzett. Láttuk Carlos zsenialitásának felvillanásait is, de eléggé hullámzó volt a teljesítménye," nyilatkozta a Sky F1-nek.
„És különösen, ha megnézzük a pontokat, most már nagyon, nagyon messze van Alextől. Ez nagyon, nagyon kényelmetlen helyzet számára. De tudjuk, hogy kiváló pilóta, így biztos vagyok benne, hogy megtalálja a helyét a csapatnál, és beindul. Azt hiszem, a szezon hátralévő része jó lesz, de Alex Albon lenyűgöző volt," tette hozzá a német szakértő.
Maga Sainz gyakran hivatkozott a modern Forma-1-ben tapasztalható korlátozott előszezon-tesztelésre mint a lassú szezonkezdés kulcsfontosságú tényezőjére, mivel a csapatok mindössze három napnyi hivatalos bahrein-i tesztelésre korlátozódnak – amit ráadásul mindkét pilóta között megosztanak – a nyitó verseny előtt.
A februári, többek között a PlanetF1.com-nak adott nyilatkozatában Sainz „nevetségesnek" nevezte a tömörített tesztidőszakot, és felszólította az F1-et, hogy tegyen nagyobb „erőfeszítést" akár 10 napos előszezon-tesztelés biztosítására.
Az F1 bahrein-i visszatérésekor áprilisban Sainz bevallotta, hogy már akkor tudta, hogy „közel sincs" a szükséges szinthez, amikor a második tesztnapon a leggyorsabb időt futotta Szahírban.
Rosberg egyetértett Sainz panaszaival, és azzal érvelt, hogy az új autóhoz való rövid idő alatti alkalmazkodás kihívása nem elhanyagolható.
„Sajnos manapság nagyon kevés időd van gyakorolni egy bizonyos új autóval. Három nap tesztelésük van, és ennyi. Nem szabad alábecsülnünk ezt, mert az autód az otthonod, és csak akkor lehetsz gyors, ha szuper kényelmesen és magabiztosan érzed magad benne," magyarázta.
„És egy kis időbe telik, amíg ezt elérjük egy új autóban. Még a kormánykerék is más, az érzés könnyebb, a gázpedál, ahogy a motor működik, minden kicsit más. Így valóban időbe telik," fogalmazott a korábbi világbajnok.
Rosberg megjegyzései azután hangzottak el, hogy Sainz elárulta, „saját következtetésekre" jutott azzal kapcsolatban, miért nem őt választották a Red Bull és a Mercedes a 2025-ös F1-es szezonra.
Sainzot szinte a rajtrács minden csapatával összefüggésbe hozták a Ferrari-távozásának híre után tavaly, mielőtt júliusban bejelentette volna a Williamshez való átigazolását.
Amikor arról kérdezték, miért nem vették komolyan fontolóra egy futamgyőztes csapatnál, Sainz így válaszolt: „Levontam a saját következtetéseimet. De megtartom őket magamnak. Úgy gondolom, az F1-ben dolgozók tökéletesen tudják, miért hoznak bizonyos döntéseket – nincs szükségem arra, hogy ezt mikrofon előtt magyarázzam."
„Szóval azt mondtam magamnak: ha nem csatlakozhatok egy élcsapathoz, segítek felépíteni egyet. A Williamsnél láttam a lehetőséget egy nagyszerű történet elindítására. Hosszasan beszélgettem James-szel [Vowles, csapatfőnök] a projektről, amely a szemei előtt lebegett, és úgy döntöttem, a Williamsre fogadok, mert ez tűnt a legjobb lehetőségnek egy élcsapat felépítésére," magyarázta.
„Hat hónappal ezen az úton már elmondhatom, hogy még inkább meg vagyok győződve, mint amikor aláírtam. Mindannyian 100 százalékosan dolgozunk ennek a célnak az elérése érdekében," zárta gondolatait a spanyol pilóta.