A biztonsági autós periódust követő újraindításkor Verstappen – aki ekkor már kemény keverékű gumikon haladt – elveszítette a tapadást a 14-es kanyarban, ezért védekeznie kellett a Ferrari pilótájával szemben.
Mindkét autó enyhén egymás felé mozdult a pálya közepén, aminek eredményeként kisebb ütközés következett be. Mindkét versenyző úgy vélte, hogy ez elkerülhető összeütközés volt és akár súlyos balesethez is vezethetett volna, azonban egyiküket sem lehet teljes mértékben vagy főként hibáztatni - indokolták döntésüket a versenyfelügyelők a futam után.
„Nem gondolom, hogy bármi különleges történt volna" – nyilatkozta Leclerc a hivatalos F1 csatornának a verseny végén. „Max hibázott az utolsó kanyarból kijövet, én mellé mentem. Megpróbált a pálya piszkos oldalára terelni, ahogy én is tettem volna, ami normális. Aztán amikor sebességfölénybe kerültem, megpróbáltam kihasználni a szélárnyékot."
„Az első mozdulatomnál hajlandó voltam egy kicsit elmozdulni" – tette hozzá. „A második alkalommal ő nem volt hajlandó. Ez a különbség az érintkezés és annak hiánya között, de végső soron ez a versenyzés. Nem látok ebben nagy problémát."
Verstappen nem volt hajlandó további részleteket elmondani az incidensről a verseny után, de az összeütközés pillanatában a rádiójába kiabálta: „A f*szba, haver, belémjött" – majd hozzátette: „Charles belémjött az egyenesen."
A körülmények fényében a stewardok úgy döntöttek, hogy nem tesznek további intézkedést.