Charles Leclerc szerencsésnek érezte magát a spanyol Nagydíjon elért dobogós helyezés után, mivel a késői biztonsági autó nélkül legfeljebb negyedik helyet várt.

Ismét bebizonyosodott, hogy a Ferrari nem képes olyan autót előállítani, amely fel tudná venni a versenyt a McLarenekkel és Max Verstappen Red Bulljával a mezőny élén. Leclerc hetedik pozícióból kvalifikálta SF-25-ösét, csapattársa Lewis Hamilton és mindkét Mercedes mögött. Azonban egy briliáns rajt az első kör végére az ötödik helyre röpítette a monacói pilótát.

Ezután lehetőséget kapott a Hamiltonnal való helycsere, aki fiatalabb csapattársához képest küszködött. Úgy tűnt, Leclerc képtelen lesz a negyedik helyről felzárkózni a három éllovas mögé.

Andrea Kimi Antonelli Mercedesének váratlan erőforrás-meghibásodása a Nagydíj 54. körében lehetővé tette Leclerc számára, hogy közvetlenül Verstappen váltója mögé zárkózzon fel a harmadik helyért.

Nehéz lett volna a Ferrari pilótájának megelőznie a címvédőt, mivel a Red Bull Verstappen kezében összességében gyorsabb csomagnak bizonyult. Leclerc azonban vadonatúj lágy keverékű gumikon haladt, míg Verstappen kénytelen volt kemény abroncsokat felvenni.

A kemény gumik nem nyújtották a szükséges tapadást Verstappennek a gyors újraindításhoz, amikor a biztonsági autó behúzódott a verseny 61. körében a 66-ból, és majdnem elveszítette irányítását RB21-es autója felett az utolsó kanyar kijáratánál. Ez lehetővé tette Leclerc számára, hogy a célegyenesben átvegye a dobogó utolsó helyét, amit a kockás zászlóig megtartott.

A páros összeért, amikor egymás mellett haladtak, és a futam után vizsgálat indult ellenük. Mindkét versenyző elkerülte a büntetést, bár Verstappen tíz másodperces szankciót kapott a George Russell-lel való valószínűleg szándékos ütközése miatt a 64. körben.

A Sky Sports F1-nek nyilatkozva a verseny után Leclerc elismerte, hogy szerencséje volt a spanyolországi harmadik hely megszerzésében. „Az első etap szuper erős volt, mert volt egy gumink, amit tegnap nem használtunk. Alapvetően új abroncs volt, amit a Q3-ban nem használtunk, és ez változtatott a játékon" – nyilatkozta.

„A második közepes rosszabb volt a vártnál. Szerintem a negyedik hely lett volna elérhető. Szerencsére biztonsági autó jött a végén. Imolában a szerencsétlen oldalon álltunk, ma a szerencsés oldalon" – fogalmazott Leclerc.

A monacói versenyző elmagyarázta, tudja az okát, miért volt sokkal rosszabb a tempója a harmadik etapban az első etaphoz képest, és a Kanadai Nagydíj előtt dolgozni fog rajta csapatával.

„Ismerem a korlátokat. Valamilyen okból meg kell értenünk, miért változott ez ilyen mértékben az első etapról az utolsóra. A korlátokat sokkal nehezebb volt kezelni az utolsó részben. Értenünk kell, miért, de van rá magyarázatom" – tette hozzá.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL