Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy nyilatkozott, hogy George Russell „célja meglehetősen egyértelmű volt" a Max Verstappennel a biztonsági autó mögött történt incidens előtt, amit a Kanadai Nagydíj előtti megjegyzései is alátámasztottak.
Amikor a sajtó arról kérdezte Hornert, hogy szerinte Russell megpróbálta-e rávenni Verstappent, hogy előzze meg őt a biztonsági autó mögött – ami egy olyan büntetőpontot eredményezett volna, ami egy futamos eltiltást vonna maga után –, a csapatfőnök arra utalt, hogy Russell már a kanadai verseny előtti nyilatkozataiban egyértelművé tette szándékait. Az incidens végül egy kettős Red Bull óváshoz vezetett, amit azonban nem fogadtak el.
A McLaren duó, Lando Norris és Oscar Piastri ütközése – ami Norris kiesését eredményezte – miatt a verseny biztonsági autó mögött fejeződött be, ám a dráma ezzel még nem ért véget, mivel a futamgyőztes Russell panaszt nyújtott be a második helyezett Verstappen ellen.
A biztonsági autó mögött Russell erősen lefékezett a hátsó egyenesen a sikán felé haladva, aminek következtében a váratlanul ért Verstappen jobbról megelőzte őt. Russell azonnal jelentette a csapatrádión, hogy Verstappen előzte őt a biztonsági autó mögött.
Bár az FIA versenybírái nem hoztak intézkedést, a Red Bull kettős óvást nyújtott be a verseny után, egyrészt Russell fékezési manőverére, másrészt a biztonsági autótól való távolságára vonatkozóan.
A Red Bull óvásának alapjait magyarázva Horner így nyilatkozott: „Az egyik a biztonsági autó mögötti kiszámíthatatlan vezetésre vonatkozik, amikor George nagyon erősen fékezett, nyilvánvalóan a tükrében figyelve Maxot. A második pedig egyértelműen a biztonsági autó mögött hagyott távolságra vonatkozik, ami jóval meghaladta a megengedettet. Úgy gondolom, háromszorosa volt az engedélyezett távolságnak. Így jogunkban áll ezt megóvni. Benyújtottuk az óvásokat, most a versenybíróknál van az ügy, és meglátjuk, mit mondanak."
A fedélzeti kamerafelvételek azt mutatták, hogy Russell a fékezés előtt figyelte a jobb oldali tükrét, de a győzelmét biztosította, amikor az FIA versenybírói bejelentették, hogy egyik Red Bull óvást sem fogadják el.
Ez örömhír volt Verstappen és a Red Bull számára, tekintettel arra, hogy a négyszeres világbajnok azzal a tudattal érkezett a Kanadai Nagydíjra, hogy ha még egy büntetőpontot szerez, akkor a következő versenyen eltiltást kapna.
Ez a fenyegetés továbbra is fennáll az Osztrák Nagydíjig, amely után két pont törlődik a nyilvántartásából, amelyeket a tavalyi, Norrisszal való ausztriai ütközéséért kapott.
Hornert megkérdezték, hogy szerinte Russell erős fékezése kísérlet volt-e arra, hogy Verstappent a biztonsági autó mögötti előzésre csábítsa, és így potenciálisan versenytilalmat kapjon az esetleges büntetés következtében.
„Azt hiszem, George tegnapi sajtónyilatkozataiból hallhattuk, hogy a célja meglehetősen egyértelmű volt," válaszolta Horner. „Szóval nem hiszem, hogy bármiféle meglepetés ért volna minket ezzel kapcsolatban."
A megjegyzés, amelyre Horner utalt, Russell időmérő utáni tréfája volt Verstappen 11 büntetőpontjáról, miközben az első sorban készültek felsorakozni. Russell megjegyzése vegyes fogadtatásra talált a hallgatóság körében.
Amikor arról kérdezték, hogy „agresszív" vagy „bajnoki pontokat" szem előtt tartó megközelítést alkalmaz-e a rajtnál, a mosolygó Russell így válaszolt: „Barátok vagyunk, szóval minden rendben. Úgy értem, nekem még van néhány szabadon felhasználható pontom a jogosítványomon. Szóval meglátjuk."
Horner még hozzátette: „Azt hiszem, elkerülhetetlen volt, hogy valamiféle taktikázás lesz."
A szezon első győzelmével Kanadában Russell 19 pontra csökkentette a lemaradását Verstappenhez és a versenyzői bajnokság harmadik helyéhez képest.