hero image

Gasly: a csapat is tudja, hogy rosszul döntöttek Szingapúrban - teszt cikk

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Ennyivel volt gyorsabb a Red Bull a Mercedesnél a Bahreini Nagydíjon (videó)

FORMA-1

Videón a Ferrarik harca a Bahreini Nagydíjról

FORMA-1

Neymar megjelent a Bahreini Nagydíjon az F1-es nyitányon (fotók)

FORMA-1

Videós összefoglaló az F1-es Bahreini Nagydíjról

Lakatos István
2022/10/06 19:41
Pierre Gasly alaposan kiakadt az AlphaTaurira a Szingapúri Nagydíj után, úgy érezte ugyanis, hogy a csapata rossz gumistratégiája miatt úszott el a versenye. Azóta megbeszélték a nézeteltérést, az istálló pedig elismerte hibáját.
Ajánlott Ennyivel volt gyorsabb a Red Bull a Mercedesnél a Bahreini Nagydíjon (videó)

Gasly az elsők között állt ki kereket cserélni a Szingapúri Nagydíjon, miután a teljesen vizes pályán átmeneti esőgumikkal vágtak neki a pilóták a futamnak, ám ahogy száradt az aszfalt, egyre többen döntöttek a slick abroncsok mellett.

A francia pilóta azonban túl hamar váltott a száraz pályára alkalmas gumikra és sok időt veszített, végül a tizedik helyen ért célba, miközben a korábban mögötte haladó Lando Norris és Daniel Ricciardo is előtte zárt.

A versenyző a futamot követően komoly kritikát fogalmazott meg az AlphaTaurival szemben, és elmondta, nem volt jó a kommunikációja a bokszfallal. Ezt azóta sikerült megbeszélnie a mérnökökkel.

„Az idei legjobb eredményünket állíthattuk volna be egy ötödik hellyel, ha megnézzük hol végzett Daniel, nyilvánvalóan csalódott voltam. Mindent megvizsgáltunk, elég egyértelmű volt, hogy mit rontottunk el, kint kellett volna maradnunk még néhány kört az intereken.“

Gasly elismerte, hogy csapata a legtöbbet hozta ki az adatokból, amik akkor a rendelkezésükre állta. „Néhány információ alapján döntöttek, de azt hiszem, mindannyian egyetértünk abban utólag, hogy ez nem volt helyes.“

„Nem becsülöm alá, hogy mennyi minden történik egy bokszfalnál ilyen helyzetben a folyamatosan száradó pályán. Az biztos, hogy mindannyian kezelhettük volna jobban ezt a szituációt és jobb döntéseket is hozhattunk volna“ 

- ismerte el Gasly.

„Mindent átbeszéltünk a csapattal, azt hiszem, ha újra abba a helyzetbe kerülnénk, biztosan másképp csinálnánk“ - fogalmazott Gasly, akit a hírek szerint a napokban bejelenthet az Alpine, Esteban Ocon jövő évi csapattársaként.

A maranellóiak világbajnoki esélyei minimálisra csökkentek a Japán Nagydíjhoz érkezve, gyakorlatilag már a csoda sem lenne elegendő az olaszoknak ahhoz, hogy befogják a Red Bullt a konstruktőrök versenyében, ahogy Charles Leclerc világbajnoki reményei is elképesztően haloványok.

Max Verstappen Szuzukában matematikailag is bebiztosíthatja végső győzelmét, amennyiben meg tudja nyerni a versenyt és a leggyorsabb körért járó plusz egy pontot is bezsebeli. Leclerc abban bízik, hogy ezúttal nem kapnak ki annyira a Red Bulltól, mint Spa-Francorchamps-ban.

„Remélhetőleg levontuk a megfelelő tanulságokat a belga hétvégéből és ezúttal jobban fogunk teljesíteni“ - fogalmazott a monacói, miközben csapattársa úgy gondolja, a rivális autója drámaian sokat fejlesztett a konstrukcióján, többet, mint amire a költségvetési plafon alatt számítottak.

Leclerc elismerte, vélhetően ennek következménye, hogy reálisan nézve Verstappen hamarosan világbajnok lesz, ha nem is ezen a hétvégén, akkor a közeli jövőben.

„Ahogy Szingapúr előtt is mondtam, a legtöbbet kell kihoznunk az idény utolsó futamaiból, és résen kell lennünk, különösen vasárnap. Nem voltunk rosszak idén, az első versenytől kezdve egészen mostanáig mindig erősek voltunk és a teljesítményünk mindig elég volt ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk.“

„Ahogy Szingapúr előtt is mondtam, a legtöbbet kell kihoznunk az idény utolsó futamaiból, és résen kell lennünk, különösen vasárnap. Nem voltunk rosszak idén, az első versenytől kezdve egészen mostanáig mindig erősek voltunk és a teljesítményünk mindig elég volt ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk.“

„Ahogy Szingapúr előtt is mondtam, a legtöbbet kell kihoznunk az idény utolsó futamaiból, és résen kell lennünk, különösen vasárnap. Nem voltunk rosszak idén, az első versenytől kezdve egészen mostanáig mindig erősek voltunk és a teljesítményünk mindig elég volt ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk.“

„Volt néhány kivétel persze, de nem olyan sok. Azt hiszem, sok múlik azon, hogy vasárnap összejön-e a stratégia és jól kezeljük-e az abroncsokat. Jelenleg erre összpontosítunk és jövőre előre kell lépnünk, ha a bajnoki címért akarunk harcolni“ - fogalmazott a Ferrari pilótája.

Gasly az elsők között állt ki kereket cserélni a Szingapúri Nagydíjon, miután a teljesen vizes pályán átmeneti esőgumikkal vágtak neki a pilóták a futamnak, ám ahogy száradt az aszfalt, egyre többen döntöttek a slick abroncsok mellett.

A francia pilóta azonban túl hamar váltott a száraz pályára alkalmas gumikra és sok időt veszített, végül a tizedik helyen ért célba, miközben a korábban mögötte haladó Lando Norris és Daniel Ricciardo is előtte zárt.

A versenyző a futamot követően komoly kritikát fogalmazott meg az AlphaTaurival szemben, és elmondta, nem volt jó a kommunikációja a bokszfallal. Ezt azóta sikerült megbeszélnie a mérnökökkel.

„Az idei legjobb eredményünket állíthattuk volna be egy ötödik hellyel, ha megnézzük hol végzett Daniel, nyilvánvalóan csalódott voltam. Mindent megvizsgáltunk, elég egyértelmű volt, hogy mit rontottunk el, kint kellett volna maradnunk még néhány kört az intereken.“

Gasly elismerte, hogy csapata a legtöbbet hozta ki az adatokból, amik akkor a rendelkezésükre állta. „Néhány információ alapján döntöttek, de azt hiszem, mindannyian egyetértünk abban utólag, hogy ez nem volt helyes.“

Gasly az elsők között állt ki kereket cserélni a Szingapúri Nagydíjon, miután a teljesen vizes pályán átmeneti esőgumikkal vágtak neki a pilóták a futamnak, ám ahogy száradt az aszfalt, egyre többen döntöttek a slick abroncsok mellett.

A francia pilóta azonban túl hamar váltott a száraz pályára alkalmas gumikra és sok időt veszített, végül a tizedik helyen ért célba, miközben a korábban mögötte haladó Lando Norris és Daniel Ricciardo is előtte zárt.

A versenyző a futamot követően komoly kritikát fogalmazott meg az AlphaTaurival szemben, és elmondta, nem volt jó a kommunikációja a bokszfallal. Ezt azóta sikerült megbeszélnie a mérnökökkel.

„Az idei legjobb eredményünket állíthattuk volna be egy ötödik hellyel, ha megnézzük hol végzett Daniel, nyilvánvalóan csalódott voltam. Mindent megvizsgáltunk, elég egyértelmű volt, hogy mit rontottunk el, kint kellett volna maradnunk még néhány kört az intereken.“

Gasly elismerte, hogy csapata a legtöbbet hozta ki az adatokból, amik akkor a rendelkezésükre állta. „Néhány információ alapján döntöttek, de azt hiszem, mindannyian egyetértünk abban utólag, hogy ez nem volt helyes.“