hero image
dppi
7 ó

Ralf Schumacher szerint van Doohannél gyengébben teljesítő pilóta a rajtrácson

Az Alpine csapatától a Miami Nagydíj után távozó Jack Doohan lett az első pilóta, aki elveszítette helyét a 2025-ös F1-es mezőnyből.

Az Alpine mindössze hét versenyhétvégét biztosított Jack Doohannek, hogy bizonyítsa F1-es rátermettségét. A lehetőségek között szerepelt egy egyszeri szereplés még 2024 végén, amikor az Esteban Ocon Haashoz történő gyors átigazolása miatt megüresedett ülésébe ültették be az ausztrál versenyzőt. A szakmai körökben elterjedt vélemények szerint az új csapatfőnök, Flavio Briatore szándékosan akarta ráirányítani a figyelmet Doohan gyengeségeire, miközben befolyása egyre nőtt a csapaton belül.

A téli szünetben négy tartalékpilótát szerződtettek, köztük a Williamstől kölcsönvett Franco Colapintót. Doohan teljesítményét kétségtelenül beárnyékolták a látványos hibák, különösen az ausztráliai és japán nagydíjakon történt súlyos balesetek.

Ralf Schumacher ugyanakkor úgy véli, hogy a mezőnyben van egy még mindig versenyzői ülést birtokló pilóta, aki az ausztrál 22 éves tehetségnél is gyengébb teljesítményt nyújtott. A Backstage Boxengasse Podcastben Doohan távozásának bejelentése előtt elmondta véleményét. "A színfalak mögötti információk és az arckifejezések alapján úgy tűnik, már megszületett a döntés. Szorítunk neki, mert nehéz lesz feldolgoznia ezt a helyzetet a fiúnak, azonban az F1 világában gyakran emlegetett tény, hogy ez nem egy sétagalopp" – nyilatkozta a német szakember.

"Megfigyeléseim szerint a teljesítménye nem volt katasztrofális, azonban nem bizonyult elég meggyőzőnek sem. Az újonc pilóták közül mindenki jobban teljesít, Lawson kivételével, ezt fontos megjegyezni. Ennek megfelelően alakulnak így a dolgok, ami sajnálatos, hiszen örültem a lehetőségének. Személyesen ismerem őt és édesapját is, rendkívül szimpatikus család, azonban a versenypályán ez nem számít" – tette hozzá Schumacher.

Lawson küzdelmei folytatódnak

Liam Lawson eredeti Red Bull-os versenyülését már a 2025-ös szezon második futama után elveszítette, miután nehezen boldogult a Max Verstappen mellett kapott feladattal. Az évi 800 ezer fontos fizetést kapó versenyző a Racing Bullsnál sem találja a ritmust, hiszen négy versenyhétvége után is pont nélkül áll, ráadásul az újonc Isack Hadjar a legtöbb esetben felülmúlja teljesítményét.

Összehasonlítás és kilátások

A szezon kezdetén Doohan és Lawson hasonló kihívásokkal szembesült, noha merőben eltérő környezetben. Mindkettőjüknek a csapattársukhoz kellett közel kerülniük teljesítményben, ebben a tekintetben pedig Doohan jobban szerepelt. A Miami Nagydíjon sikerült Pierre Gasly előtt végeznie az időmérőn, míg Lawson sem Verstappenhez nem került közel, sem Hadjart nem tudta rendszeresen legyőzni egy körön.

Verstappen korábban azt sugallta, Lawson számára előnyösebb lehet a Racing Bulls környezete, ami főként az RB21 nehéz vezethetőségének tudható be. Az Alpine versenyautója sem tökéletes, azonban a pontszerzésre leginkább alkalmas bahreini futamon Gasly még Verstappennel is csatázott. Doohan sajnálatos módon fokozatosan távolodott a top 10-től, Lawson pedig még hátrébb csúszott a mezőnyben.

Lawsonra egyre nagyobb nyomás nehezedhet, ha nem javul a teljesítménye, különösen mivel Arvid Lindblad az F2-ben igyekszik bizonyítani rátermettségét. Ugyanakkor a új-zélandi pilóta legalább még mindig a rajtrácson lehet az Emilia Romagna Nagydíjon, míg Doohan már csak az Alpine garázsából figyelheti az eseményeket.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL