hero image
X / Scuderia Ferrari HP

F1-kommentátor bírálja az FOM-ot Hamilton ellentmondásos rádióüzenetének elhallgatása miatt

A hétszeres világbajnok és a Ferrari új versenymérnöke között kialakult feszült helyzet a Miami Nagydíjon érte el tetőpontját.

Hamilton számára meglehetősen rögös út vezetett a Ferrari színeiben való szereplésig, miután 12 év után elhagyta a Mercedest. A brit pilóta, aki korábban világbajnoki címért küzdött, most szembesülni kényszerül azzal a helyzettel, hogy korábbi csapata jelenleg jobb teljesítményt nyújt új istállójánál.

A Mercedes, amely tavaly negyedik helyen zárt a konstruktőri bajnokságban, idén egyértelműen a második leggyorsabb autóval rendelkezik, míg a Ferrari csak a negyedik erőt képviseli a mezőnyben.

A helyzetet tovább nehezíti, hogy Hamilton még mindig keresi az összhangot az SF-25-ös konstrukcióval, emellett a Riccardo Adamival való együttműködése sem a várakozásoknak megfelelően alakul.

A brit versenyző már korábban is hangot adott elégedetlenségének a versenymérnökétől kapott visszajelzésekkel kapcsolatban, ám a múlt hétvégi Miami Nagydíjon ez a feszültség minden eddiginél magasabb szintre emelkedett.

A stratégiai döntések kereszttüzében

A verseny során Hamilton frissebb közepes keverékű gumikon haladt csapattársa, Charles Leclerc mögött, aki kemény keveréken próbálta tartani pozícióját. A brit természetesen szeretett volna szabadulni az előtte haladó SF-25 szennyezett levegőjéből, hogy üldözőbe vehesse a Mercedes pilótáját, Andrea Kimi Antonellit. Bár Hamilton emlékeztette csapatát a Kínai Nagydíjon történt hasonló helyzetre, ahol ő maga kezdeményezett pozíciócserét Leclerc-rel, a csapat ezúttal csak két körrel később reagált a kérésére.

Mire Hamilton megkapta az engedélyt az előzésre, gumijai már jelentős teljesítményveszteséget szenvedtek. A brit pilóta frusztrációja ekkor érte el tetőpontját, amit Adamival való kommunikációja is tükrözött. Az FOM által közvetített rádióüzenetek között hallható volt, amint Hamilton bírálta a bokszfalat határozatlanságuk miatt.

"Igyál meg még egy csésze teát, amíg gondolkodsz rajta" – vetette oda csípősen Adaminak. Amikor pedig arra kérték, hogy adja vissza a pozíciót Leclerc-nek, és Adami tájékoztatta a mögötte közeledő Carlos Sainzról, Hamilton szarkasztikusan reagált: "Őt is elengedjem?"

Újabb részletek derültek ki

A holland F1-szakkommentátor, Olav Mol nemrég napvilágra hozott egy olyan rádióüzenetet, amelyet az FOM nem sugárzott. "Hallottam egy másik fedélzeti rádiót is, amit nem közvetítettek. Az FOM részéről ezt rendkívül rossz döntésnek tartom. Ha három részt közvetítesz, akkor a negyediket is le kell adnod" – nyilatkozta Mol, majd hozzátette, hogy Hamilton valójában azt mondta: "Az isten szerelmére, ne beszélj hozzám." A szakértő szerint a párbeszéd során többször is egymás szavába vágtak, ami különösen feszült légkörre utalt a maranellói csapatnál.

Hamilton ugyanakkor úgy véli, nem lépte át a határokat, és őszintén fejezte ki frusztrációját a csapat felé. "Nem tudom, mit fogtok írni, vagy hogy tiszteletlen voltam-e, de őszintén szólva nem érzem úgy, hogy az lettem volna" – mondta a Planet F1-nek.

A Ferrari indecizív stratégiai döntései és folyamatos taktikai hibái már közel fél évtizede kísértik a csapatot. Bár Fred Vasseur 2023-as érkezésével úgy tűnt, változás következhet be, három évvel kinevezése után a helyzet csak tovább romlott.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL