A Sauber előnyt szerezhet az F1 rugalmas szárnyakra vonatkozó szigorításából.

Az egyébként jelenleg bajnoki tabella utolsó helyén álló Sauber csapatfőnöke, Jonathan Wheatley úgy véli, hogy a Forma-1 élcsapatait érintheti leginkább az FIA rugalmas szárnyakra vonatkozó szigorítása, amelyet a hétvégi Spanyol Nagydíjtól kezdve vezetnek be.

A barcelonai versenyhétvégétől kezdődően az FIA szigorúbb terhelési teszteket hajt végre az első és hátsó szárnyakon, amellyel betiltják azt a szélsőséges hajlítást, amit egyes csapatok aerodinamikai előnyök szerzésére használtak. A rajtrácson minden istállónak fejlesztéseket kell hoznia annak érdekében, hogy autóik megfeleljenek az új szabályoknak.

Még nem tisztázott, hogyan befolyásolja mindez az F1-es erősorrendet, azonban a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur nemrégiben úgy nyilatkozott, hogy ez "játékszabály-változtató" lehet a mezőny élén lévő csapatok számára.

A Sauber csapatfőnökének, Jonathan Wheatleynek is alapos oka van azt hinni, hogy a mezőny közelebb kerülhet egymáshoz Barcelonában, mivel állítása szerint néhány rivális csapat eddig kihasználta a korábbi rugalmas szárnyakra vonatkozó szabályokat.

"Minden csapatnak valamilyen fejlesztést kell hoznia a jövő hétre az első szárny rugalmasságára vonatkozó új szabályok miatt," nyilatkozta Wheatley újságíróknak, köztük a Crash.net-nek Monacóban.

"Amikor legutóbb beszéltünk erről, abban reménykedtem, hogy ez a változás némileg szorosabbá teheti a mezőnyt. Talán más csapatok nagyobb előnyt szereznek ebből, mint mások," tette hozzá a szakember.

"Nagyon optimista ember vagyok, és remélem, hogy más csapatok többet fognak szenvedni, mint mi. Bízom benne, hogy ez mindent a mi irányunkba fordít majd, és így tekintek a helyzetre," mondta a Sauber csapatfőnöke.

A Circuit de Barcelona-Catalunya technikai vonalvezetésével és az aerodinamikai hatékonyság fontosságával ideális helyszínnek számít az autók teljesítményének értékelésére. Ennek megfelelően Wheatley azt várja, hogy a szigorúbb rugalmas szárny tesztek hatása azonnal világossá válik majd a hétvégi időmérő során.

"Mi mint sportág már régóta beszélünk erről a témáról," jegyezte meg. "Az idei év elején egyes csapatok valóban nagy előnyt szereztek belőle."

"Minden csapat nagyon-nagyon okos. Megpróbálják majd a lehető legkisebbre csökkenteni az előnyvesztést," hangsúlyozta a szakember.

"Barcelona egy aerodinamika-központú pálya. Szerintem az időmérő után már elég hamar tudni fogjuk az eredményt," mondta Wheatley.

A Sauber jelenleg a konstruktőri bajnokság 10., egyben utolsó helyén áll, miután Nico Hulkenberg remek versenyzéssel a hetedik helyen végzett az Ausztrál Nagydíjon, ami az egyetlen pontszerzést jelentette a csapatnak eddig a szezonban.

Az Audi tulajdonában lévő istállótól azonban jelentős fejlesztési csomagot várnak Barcelonában, hogy csökkentsék a lemaradást a mezőny hátsó részében lévő többi csapathoz képest.

Amikor arról kérdezték Wheatleyt, hogy a Sauber fejlesztési csomagja a Spanyol Nagydíjra többet tartalmaz-e, mint csak egy első szárnyat, így válaszolt: "Lesz néhány apróság, amit majd látni fognak. A verseny előtti FIA sajtótájékoztatón jelentjük be."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL