A spanyol pilóta Aston Martinja 355 kilométer/órás sebességgel száguldott át a floridai pálya célegyenesén.

A Miami Nagydíjon Fernando Alonso neve mellett új csúcssebességi rekord került be a 2025-ös F1-es szezon krónikáskönyvébe, miután az Aston Martin versenyzője jelentős mértékben túlszárnyalta a Lewis Hamilton által Kínában felállított 351 kilométer/órás tempót.

A kiemelkedő teljesítményt az tette lehetővé, hogy a spanyol versenyző egy öt autóból álló vonat tagjaként, nyitott DRS-sel és megnövelt motorfordulatszámmal haladt át a mérési ponton.

A magasabb csúcssebesség ugyanakkor nem feltétlenül jelent versenyelőnyt, hiszen számos külső tényező befolyásolja az egyenesekben elért tempót. A szakemberek szerint az egyenesben mutatott kiemelkedő sebesség gyakran az aerodinamikai leszorítóerő hiányából fakad, ami viszont a kanyarokban hátrányos lehet.

Az Aston Martin idei teljesítménye eddig elmaradt a várakozásoktól, ennek ellenére Alonso autója képes volt olyan körülményeket teremteni, amelyek között a motor nagyjából ezer fordulat/perccel magasabb fordulatszámon működhetett a megszokottnál. A brit istálló azonban nem bizonyult a leggyorsabbnak az átlagsebességek tekintetében.

Williams és Ferrari dominancia az átlagsebességben

A legmagasabb átlagsebességet a Williams és a Ferrari versenygépei produkálták, mindkét csapat konstrukciói megközelítették a 340 kilométer/órás tempót. Ez az eredmény az autók kiváló aerodinamikai hatékonyságának, valamint a szélárnyék és a DRS optimális kombinációjának köszönhető.

Az SF-25 egyik meghatározó erőssége éppen az alacsony légellenállás, ami a melbourne-i versenyhétvége óta az egyenesekben legjobban teljesítő autók közé emeli a vörös konstrukciót.

A McLaren versenyzői magányos küzdelmet folytattak tiszta levegőben, DRS és szélárnyék nélkül. Piastri átlagsebessége 318, míg Norrisé 321 kilométer/óra volt. Az ausztrál pilóta szélárnyék és DRS nélkül mindössze 315 kilométer/órás sebességet ért el az egyenesekben, ami a mezőny legalacsonyabb értékének bizonyult.

Verstappen hátrányban

A világbajnoki címvédő Max Verstappen számára különösen nehéznek bizonyult a miami verseny. A holland pilóta nemcsak egy küzdelmes rajt után találta magát az élen, de a futam nagy részében egyedül vezetve nem tudott élni sem a szélárnyék, sem a DRS előnyeivel.

A Red Bull, amely általában rendkívül hatékony az egyenesekben, ezúttal nagyobb leszorítóerőt generáló beállításokkal és visszafogottabb ERS-használattal versenyzett, ami hozzájárult az alacsonyabb csúcssebességhez.

A 2025-ös szezonban még számos olyan pálya vár a mezőnyre, ahol hosszú egyenesek találhatók. Egyelőre kérdéses, hogy bármelyik csapat képes lesz-e megdönteni a tavalyi Las Vegas-i rekordot, ahol Alexander Albon 369 kilométer/órás sebességgel száguldott.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL