Bagnaia, a Ducati kétszeres MotoGP-világbajnoka tesztelte a Temerariót.

A Sant'Agata Bolognese-i gyártó első szuper sportautóját, amely egy ikerturós V8-as motorral és három elektromos hajtással rendelkezik, az olasz motorversenyző próbálhatta ki elsőként a versenypályán. Bagnaia, aki nemcsak a motorok, hanem a szuperautók nagy rajongója is, egyedülálló lehetőséget kapott arra, hogy betekintést nyerjen a Lamborghini első nagy teljesítményű elektromos járművének (HPEV) extrém képességeibe.

Mérnöki csúcsteljesítmény

A Lamborghini Temerario lenyűgöző műszaki paraméterekkel büszkélkedhet, hiszen a nulláról tervezett 4,0 literes ikerturós V8-as motor önmagában 800 lóerőt biztosít 9000 és 9750 fordulat/perc között, valamint 730 Nm nyomatékot 4000 és 7000 fordulat/perc tartományban. Az erőforrás maximálisan 10000 fordulat/percet képes elérni, ami a motorsportból származó technikai megoldásoknak köszönhető. A mérnökök többek között síkforgátyús főtengelyt és titán hajtókarokat alkalmaztak, amelyek jelentősen hozzájárulnak a tömeg és a forgó részek súlyának csökkentéséhez.

A belső égésű motor három elektromos hajtással kiegészülve összesen 920 lóerős teljesítményt produkál, aminek eredményeként a Temerario mindössze 2,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 343 km/órát.

Versenyzői élmény

Az olasz motorversenyző rendkívül elragadtatottan nyilatkozott a pályán szerzett tapasztalatairól. "Olyan érzés, mintha szívómotorral lenne felszerelve, folyamatos és progresszív teljesítményleadással. A 10000 fordulat/perc elérése valami hihetetlen dolog. Soha korábban nem éreztem ehhez foghatót" – mondta a torinói származású pilóta a tesztvezetést követően.

Bagnaia megjegyzései többet árulnak el egy egyszerű tesztnél, hiszen a világ egyik leggyorsabb motorversenyzőjeként a szakértői véleménye különösen nagy jelentőséggel bír. "Félelmetes összhang" – foglalta össze lelkesedéssel a tapasztalatait, ami egyértelműen jelzi, hogy a Lamborghini legújabb modellje kivételes vezetési élményt nyújt.

A Temerario esetében a Lamborghini szakemberei sikeresen ötvözték a hagyományos és modern technológiákat, létrehozva ezzel egy olyan szuperautót, amely nemcsak papíron, hanem a versenypályán is lenyűgöző teljesítményt nyújt. Az új modell fontos állomást jelent a márka történetében, hiszen ez az első alkalom, hogy ikerturós V8-as motort alkalmaznak, ráadásul elektromos hajtással kiegészítve.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL