hero image
Red Bull Racing
1 n

Verstappen kritizálta a monacói kétszeres boxkiállás szabályát

A négyszeres világbajnok szerint hatástalan volt az FIA idei újítása.

Max Verstappen nem fogta vissza magát a Monacói Nagydíjon bevezetett kétszeri kötelező boxkiállás szabályának bírálatától, sőt a holland pilóta tovább ment, és tréfásan javasolta, hogy 2026-ra akár megduplázhatnák az előírt boxlátogatások számát. A világbajnoki címvédő kritikája nem alaptalan, hiszen a hercegségben rendezett futamon az FIA minden erőfeszítése ellenére sem sikerült érdemben növelni az előzések számát a rendkívül szűk utcai pályán.

A nemzetközi autós szövetség idén azzal a céllal vezette be a kötelező kétszeres boxkiállás szabályát, hogy felrázza a hagyományosan egyhangú monacói versenyt, ahol a szűk pályaviszonyok miatt rendkívül nehéz az előzés. A szabálymódosítás lényege az volt, hogy a különböző stratégiák és csapatjátékok alkalmazásával élénkítsék a versenyt, ám ez a gyakorlatban nem hozta meg a várt eredményt.

Az újítás sikertelenségét jól szemlélteti az első négy helyezett versenyző teljesítménye. Lando Norris, Charles Leclerc, Oscar Piastri és Verstappen ugyanis pontosan abban a sorrendben értek célba, ahogyan az időmérő edzésen kvalifikálták magukat, tehát a pályán egyiküknek sem sikerült pozíciót javítania.

Verstappen elégedetlenségét nem rejtette véka alá, amikor a futam után nyilatkozott a médiának. "Talán jövőre négy megállás? Négy boxkiállást is csinálhatnék, és még mindig negyedik lennék. Szóval, igen, legalábbis számunkra az élen nem volt semmi hatása" - mondta a Red Bull négyszeres bajnoka.

A négyszeres világbajnok kritikája különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy az FIA az utóbbi években számos kísérletet tett már a monacói verseny izgalmasabbá tételére. Az idei újítás kudarca valószínűleg újabb vitákat generál majd a sportág irányítói körében azzal kapcsolatban, hogy milyen további szabálymódosításokra lenne szükség a legendás, de versenyzési szempontból gyakran kritizált pálya esetében.

Szakértők szerint a probléma gyökere nem feltétlenül a boxkiállások számában rejlik, hanem a pálya adottságaiban, amelyek alapvetően nehezítik meg az előzési kísérleteket. A monacói utcai pálya szűk kanyarjai és rövid egyenesei egyszerűen nem teszik lehetővé a modern F1-es autók számára, hogy versenytempóban megelőzzék egymást, még eltérő stratégiák alkalmazása esetén sem.

Az idei Monacói Nagydíj tapasztalatai alapján az F1 vezetősége és az FIA valószínűleg újragondolja majd a jövő évi szabályokat, hogy valódi megoldást találjanak a hercegség utcáin rendezett verseny régóta fennálló problémáira.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL