Az egykori Ferrari-csapatfőnök, aki jelenleg az Audi Forma-1-es projektjének vezetőjeként dolgozik, jelentős kihívással néz szembe, mivel a Sauber a mezőny leggyengébb teljesítményét nyújtja utolsó évében, mielőtt teljesen átalakulna gyári Audi csapattá. A német autógyártó óriás a 2026-os szezontól saját motorral és teljesen átalakított szervezeti struktúrával vág neki a királykategóriának, miután a tavalyi év során hivatalosan is átvette a svájci alakulat irányítását.
Átfogó szervezeti átalakítás a jövő érdekében
Binotto, aki 2024 júliusában csatlakozott a Sauberhez az Audi Forma-1-es operatív és technikai igazgatójaként, azóta jelentős átszervezést hajtott végre a hinwili székhelyű csapatnál. Ennek egyik legfontosabb eleme Jonathan Wheatley szerződtetése volt, aki a Red Bulltól érkezett, hogy átvegye a csapatfőnöki pozíciót. Az Audi emellett teljesen felfrissítette a versenyzői felállást is a 2025-ös F1-es szezonra, Nico Hulkenberg és Gabriel Bortoleto számára többéves gyári szerződést biztosítva.
A csapat jelenlegi teljesítménye azonban továbbra is elmarad a várakozásoktól. A Sauber jelenleg a konstruktőri bajnokság utolsó, tizedik helyén áll, mindössze hat ponttal, melyeket Hulkenberg szerzett a szezonnyitó ausztrál nagydíjon elért hetedik helyezésével. Az Audi ennek ellenére 2023 vége óta intenzív toborzási kampányt folytat, hogy segítse a svájci csapatot felkészülni a 2026-os debütálásra.
Visszautasított kritikák és ambiciózus tervek
A német gyártóval szemben többször megfogalmazódott az a kritika, miszerint nehezen tudja meggyőzni a Forma-1-es szakembereket, hogy Svájcba költözzenek és csatlakozzanak a Sauberhez. Binotto azonban határozottan visszautasítja ezeket a véleményeket.
"Ki mondta ezt nekik? Azt hiszem, meg fogjuk lepni őket," nyilatkozta Binotto a Motorsport.com-nak. "Nem, nem értek egyet. Szeretem Svájcot, mint tudják. Úgy gondolom, ez egy kiváló munkahely, nagyszerű életminőséggel, a családi légkör is jó, mert nagy a biztonság. Véleményem szerint ez válhat versenyelőnyünkké."
Az olasz szakember hangsúlyozta, hogy a szakemberek vonzásához először hitelessé kell tenni a projektet. "Egy név nem elég, az Audi sem elég. Konkrét lépésekre is szükség van, amelyeket most teszünk meg. Egy példa Jonathan Wheatley érkezése és néhány szponzor, amelyeket hamarosan bejelentünk. Egy másik a katari alap befektetése, amely biztosítja a szükséges finanszírozást," magyarázta.
A csapat új versenyzőpárossal vág neki a következő szezonnak, köztük a fiatal Gabriel Bortoletóval, emellett hamarosan újabb szakemberek szerződtetését is bejelentik. "Meggyőződésem, hogy ha egy év múlva találkozunk, a kérdés már más lesz: 'Hogyan sikerült ennyi embert vonzanotok?'" – tette hozzá magabiztosan.
Technikai központ az Egyesült Királyságban
Az Audi külön erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy megkönnyítse az F1-es szakemberek toborzását. Ennek jegyében technikai központot nyitott az Egyesült Királyságban, mivel a paddock agytrösztjének jelentős része az úgynevezett motorsport-völgyben található. Binotto azonban továbbra is hisz abban, hogy az Audi képes lesz szakembereket csábítani Svájcba is.
A jelenlegi tíz Forma-1-es csapatból hét bázisa Anglia délkeleti és középső régióiban található. A Cadillac új projektjének egy része szintén Angliában működik, a Silverstone pálya közelében lévő gyáregységgel, amely az aerodinamikai és mechanikai tervezési részlegeknek ad otthont.
A Binotto előtt álló feladat nagyságát jól szemlélteti Valtteri Bottas véleménye is, aki szerint "nagy különbség" van a Mercedes és a Sauber mérnökeinek "minősége" között. A finn pilóta idén tartalékversenyzőként tért vissza Brackleybe, miután az elmúlt három szezont a Saubernél töltötte.
Az Audi beismerése szerint kezdetben nem a legjobb motorral fog rendelkezni, amikor 2026-ban belép a Forma-1-be, de Binotto nem osztja a projekttel kapcsolatos kételyeket. A német márka célja, hogy fokozatosan építse fel jelenlétét a sportágban, és hosszú távon versenyképes erőt képviseljen a mezőnyben.