A japán versenyzőnek a Red Bull színeiben eddig mindössze két pontot sikerült szereznie három futam alatt, miközben csapattársa, Max Verstappen továbbra is dominál.

Az idei évben jelentős változások történtek a Red Bull Racing csapatánál, miután Liam Lawson kinevezése nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Racing Bullstól érkező új-zélandi versenyző nem tudott megbirkózni az RB21-es versenyautóval, így a csapat vezetése a Japán Nagydíjtól kezdődően Cunoda Júkit ültette át a Red Bull első számú istállójához.

A 24 éves japán pilóta teljesítménye egyelőre vegyes képet mutat. Bahreinben és Szaúd-Arábiában sikerült a Q3-ba jutnia, ugyanakkor a versenyeken még nem sikerült maradéktalanul kiaknáznia az autóban rejlő potenciált. 

Tim Coronel szakkommentátor különösen kritikusan értékelte Cunoda debütálását, hangsúlyozva, hogy minimális elvárás lett volna a pontszerzés akkor, amikor csapattársa győzelmet aratott.

Markóék elégedettek, de elvárják a fejlődést

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója alapvetően pozitívan értékeli Cunoda eddigi teljesítményét. "A benyomásaink kedvezőek, ugyanakkor még tanulnia kell, hogy nagyobb nyomás alatt is képes legyen kihozni magából a maximumot a Q3-ban" - nyilatkozta Marko a Motorsport Italiának.

A számok egyértelműen mutatják a jelenlegi különbséget a két pilóta között. Míg Verstappen továbbra is dominál az időmérőkön, addig Cunoda rendre egy másodperc körüli hátránnyal küzd. Christian Horner csapatfőnök mindazonáltal elégedett a japán versenyző hozzáállásával, ami korábban még aggályokat keltett.

Realitások és célkitűzések

Cunoda ambiciózus tervekkel érkezett a Red Bullhoz, azonban Giedo van der Garde korábbi F1-es pilóta szerint reálisabban kellene értékelnie a helyzetét. A japán versenyző szerződése az év végén lejár, így kulcsfontosságú lesz számára a következő versenyek teljesítménye.

A Racing Bulls vezérigazgatója, Peter Bayer nemrégiben megjegyezte, hogy Cunoda távozása érzékenyen érintette csapatukat, mivel kiváló összhang alakult ki közte és Isack Hadjar között. Mindezek ellenére a japán pilóta eddig jobb teljesítményt nyújt elődjénél, Lawsonnál, aki az első két versenyen még a Q2-be sem tudott bejutni, Melbourneben kiesett, Sanghajban pedig csak a 14. helyen végzett.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL