A 27 éves brit 2022 óta versenyez a brackley-i istállónál, miután a Mercedes előléptette a Williamstől Valtteri Bottas helyére.
Russell bizonytalan jövő előtt áll annak ellenére, hogy idén átvette Lewis Hamilton helyét a Mercedes vezető pilótájaként, mivel a Mercedes továbbra is fontolgatja Verstappen szerződtetését 2026-ra, ugyanis Russell és Andrea Kimi Antonelli szerződése is lejár.
A Mercedes csak egyéves szerződést adott Antonellinek, valamint Toto Wolff utoljára 2023 augusztusában adott új szerződést Russellnek, amely a 2025-ös szezon végéig érvényes, és még a Mercedes üresedéseit is tárgyalási eszközként használja.
Az Auto Action szerint Wolff tudja, hogy a Mercedesnek van ideje dönteni a 2026-os pilótafelállásról, és nincs nyomás alatt, hogy engedjen Russell követeléseinek, mivel más lehetősége nincs topcsapatnál versenyezni jövőre. Verstappen távozása a Red Bulltól nyitna egy helyet, de a Red Bull először üzemelteti saját motorjait a 2026-os szabályok alatt, és várhatóan nem marad élcsapat.
A McLaren és a Ferrari pilótafelállása legalább 2026-ig fix, sőt állítólag nincs esély arra, hogy Russell csatlakozzon az Aston Martinhoz, amikor a Honda gyári csapata lesz, mivel tábora és Lawrence Stroll nem heverte ki a 2016-os összezördülést.
Bár Wolff szerint Russell a három legjobb pilóta közé tartozik és tehetsége van a legjobbá válni, valószínűleg nem ajánl jelentős fizetésemelést, mivel a Mercedesnek előnye lehet a 2026-os erőforrással.
Russell jogosultnak érzi magát fizetésemelésre kiváló szezonkezdése miatt, három dobogós helyezéssel öt nagydíjon. A Mercedes látta, ahogy a harmadik helyet szerezte meg Ausztráliában és Kínában, majd második lett Bahreinben, így Russell hasonló fizetést szeretne, mint amit a McLaren és a Ferrari fizet Norrisnak és Leclerc-nek.