A csapat arra kérte versenyzőit, Carlos Sainz Jr.-t és Alexander Albont, hogy a futam második felében tartsanak szoros alakzatot, ezzel csökkentve annak esélyét, hogy Isack Hadjar megelőzze őket, aki a verseny végén felzárkózott mögéjük.
Miután Hadjar elvégezte a bokszkiállását és a két Williams mögé tért vissza a pályára, James Urwin versenymérnök azt mondta Albonnak: „Potenciálisan a szingapúri terv jön."
A Williams stratégiája az volt, hogy Albont Sainz mögött egy másodpercen belül tartsák, így ismételten használhatta a DRS-t a dzsiddai pálya három zónájában, meghiúsítva Hadjar támadási kísérleteit. Sainz hasonló taktikát alkalmazott Lando Norris ellen, amikor megnyerte a 2023-as Szingapúri Nagydíjat.
Vowles azonban elismerte a futam után, hogy a szóhasználat szerencsétlen félreértéshez vezethetett. „A verseny során James rossz szavakat használt – azt mondta, 'emlékezz Szingapúrra', de ezt félre lehet értelmezni" – jelentette ki Vowles.
„Az egyik első dolog, ami lenyűgözött Carlosban, ahogyan kezelte az előnyt Szingapúrban pár évvel ezelőtt" – tette hozzá a csapatfőnök a RaceFans szerint.
A Renault nyerte meg a 2008-as első Szingapúri Nagydíjat, miután egyik versenyzőjüket, Nelson Piquet Jr.-t arra utasították, hogy balesetet okozzon és biztonsági autós szakaszt idézzen elő, miután csapattársa, Fernando Alonso már elvégezte bokszkiállását.
A hírhedt tervre, amely „Crashgate" néven vált ismertté, a következő évben derült fény, és jelenleg jogi per középpontjában áll.
Eközben elveszítheti pilótáját a Ferrari F1-es csapata, míg a versenypályán kívül érte nagy blama Lewis Hamiltont.