ERŐSEN AJÁNLOTT

Megszületett Max Verstappen és Kelly Piquet első közös gyermeke
hero image
dppi
42 n

Négy F1-es csapat került az FIA hátsó szárnyakra vonatkozó új szigorításának célkeresztjébe – sajtóhír

Az FIA azon döntése, hogy szigorúbb hajlékonysági teszteket vezet be a mini-DRS trükkök kiküszöbölésére a kínai hétvégétől kezdve, négy csapattal kapcsolatos gyanú miatt született meg, mint ahogy a The Race megtudta.

A nagyfelbontású videófelvételek és a bokszutcában végzett statikus tesztek alapján az FIA „elegendő alapot" látott az azonnali beavatkozásra a sanghaji sprintversenyhétvégére.

Bár hivatalosan egy csapatot sem neveztek meg a szigorítás okaként, források szerint négy autó viselkedése keltette fel mind a rivális csapatok, mind a szövetség figyelmét a bahreini tesztek és az Ausztrál Nagydíj során. Ezek a csapatok a The Race szerint a McLaren, a Ferrari, az Alpine és a Haas.

Nincs jele annak, hogy bármelyik gárda megszegte volna a szabályokat, sőt, Lando Norris autóját az FIA megvizsgálta az Ausztrál Nagydíj után, és az teljesen megfelelt a hátsó szárny rugalmassági ellenőrzéseinek. Az FIA korábbi közleményében megerősítette, hogy „minden Melbourne-ben versenyző autót szabályosnak nyilvánítottak".

A csapatok azonban lekicsinyelték a beszélgetést arról, hogy a módosított tesztek miatt változtatniuk kellene a jelenlegi konstrukcióikon. A McLaren ragaszkodik ahhoz, hogy ugyanazt a hátsó szárny-konfigurációt használják Kínában is, amelyet Bahreinben és Ausztráliában, és ez átmegy majd az új teszten.

„Nekünk semmit sem kell változtatnunk. A miénk rendben van. Sőt, a miénk valószínűleg túl jó, és mi valószínűleg nem feszegetjük eléggé a határokat" – mondta Norris.

Charles Leclerc szerint a Ferrari „ugyanabban" a helyzetben van, mint a McLaren, vagyis nincs szükség módosításokra.

Haas-csapatfőnök Komacu Ajao kijelentette, hogy bár csapatának nem kell módosítania a szárnyat, „talán egy kicsit változtatnunk kell azon, hogyan állítjuk be a szárnyat, de nem a dizájnt vagy bármit".

A fő probléma az FIA számára, hogy nem tudja ellenőrizni a szárnyak rugalmasságát, miközben a pályán vannak, ahol valódi erőhatás éri őket.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL