A Mercedes 18 éves tehetsége, Andrea Kimi Antonelli minden idők legfiatalabbjaként szerezte meg a rajtelsőséget a Forma-1-ben, igaz, egyelőre csak a sprintidőmérőn.

A Miamiban rendezett sprintidőmérő utolsó szakaszában a fiatal olasz pilóta remek teljesítménnyel hagyta maga mögött a McLaren versenyzőit, Oscar Piastrit és Lando Norrist, miközben a világbajnok Max Verstappen csak a negyedik helyet tudta megszerezni. Mögötte George Russell és a Ferrarik következtek a sorban, ugyanakkor Cunoda Júki mindössze a tizennyolcadik rajtkockából várhatja a sprintfutamot.

Az egyetlen szabadedzést követően máris a sprintidőmérő várt a mezőnyre, ahol a tavalyi győztes Verstappen ezúttal nem számított egyértelmű esélyesnek a rajtelsőségért folytatott csatában. Az RB21 ugyan új padlólemezzel érkezett a hétvégére, és a holland pilóta az edzésen is biztató teljesítményt nyújtott, ám ott még Piastri bizonyult a leggyorsabbnak Charles Leclerc és Verstappen előtt.

A sprintidőmérő első két szakaszában kizárólag közepes keverékű gumikat használhattak a versenyzők, ami az idei lágyabb keverékek miatt nem okozott különösebb nehézséget. A versenyzők már a szabadedzésen is főként ezekkel a C4-es abroncsokkal gyűjtötték a tapasztalatokat. Az idei rövidített formátumban az SQ1-ben mindössze tizenkét perc állt rendelkezésre, így a pilóták a piros zászlók kockázatát is szem előtt tartva azonnal pályára hajtottak.

Antonelli már a SQ1-ben magára vonta a figyelmet

Verstappen az első gyors körében rögtön lila szektorral nyitott, az 1:27,9-es ideje pedig sokáig vezető pozíciót jelentett számára, amit a többiek nehezen tudtak megközelíteni. Cunoda több mint egy másodperccel maradt el tőle, miközben Leclerc négytizedes hátránnyal, csapattársa Lewis Hamilton mögött találta magát.

A McLaren versenyzői azonban megmutatták valódi tempójukat. Norris mindössze 63 ezredmásodperccel maradt el Verstappentől, míg Piastri lila utolsó szektorral sem tudott két tizednél közelebb kerülni az élmezőnyhöz. A Mercedes táborából Russell három tizedes hátránnyal zárt, viszont Antonelli mindenkit meglepett az ideiglenes legjobb körével.

Drámai kiesések az első szakaszban

Az utolsó percekben a négy élcsapat hét versenyzője uralta az élmezőnyt, miközben Cunoda a kiesőzónában, a tizenhetedik helyen állt Jack Doohan, Gabriel Bortoleto, Oliver Bearman és Isack Hadjar társaságában. A szoros időkülönbségek miatt minden pilóta újra pályára hajtott, bár a leggyorsabbak már csak használt közepes gumikkal próbálkoztak.

Az időmérő végén több versenyző túl későn kezdte meg a körét, köztük Cunoda is, aki így a tizennyolcadik helyen ragadt. Lance Stroll, Doohan, Bortoleto és Bearman szintén kiesett, bár Strollnak ki kellett térnie Verstappen elől a gyors körén, és Norris is jelezte, hogy a holland pilóta feltartotta őt. A leintéskor Russell állította fel az új mércét Antonelli, Alexander Albon, Norris és Piastri előtt, míg Verstappen a hetedik helyre szorult.

McLaren-dominancia az SQ2-ben

Az SQ2 tízperces szakaszában továbbra is közepes gumikon folytatódott a csata. Verstappen esetleges büntetése ellenére sem versenyzett visszafogottan, bár első szektora elmaradt az SQ1-ben mutatott tempójától. Az 1:27,7-es ideje azonban nem bizonyult elégségesnek, mivel Antonelli két ezreddel megelőzte őt.

A McLaren versenyzői még ennél is gyorsabbnak bizonyultak. Piastri 1:27,3-as köre két tizeddel volt jobb csapattársáénál, míg Antonelli és Verstappen négytizedes hátránnyal követte őket. Russell és Leclerc is fél másodpercen belül maradt.

Az utolsó három percben szinte minden versenyző a bokszutca végén várakozott, tanulva az első szakasz eseményeiből. Egyedül Piastri maradt a garázsban, míg Verstappen újabb próbálkozása során nemcsak az első, hanem a középső szektorban is brillírozott, átvéve a vezetést 1:27,2-es idejével. A holland előnye azonban nem tartott sokáig, mivel Norris végül egy tizeddel gyorsabbnak bizonyult.

Történelmi pillanat az SQ3-ban

A lágy gumis fináléban tíz versenyző küzdhetett a rajtelsőségért. Verstappen elsőként hajtott pályára Russell társaságában, míg a többiek kivártak. A világbajnok az első szektorban 28,636-os idővel minimális előnyt szerzett brit riválisával szemben, ám Russell a második szektorban ledolgozta hátrányát, majd az utolsó szektorban közel három tizeddel jobb időt futva átvette a vezetést 1:26,791-es körével.

A végső csatában azonban Antonelli brillírozott. A fiatal olasz versenyző szenzációs teljesítménnyel, három tizeddel múlta felül Verstappen idejét, megszerezve ezzel a történelmi rajtelsőséget. Mögötte Piastri és Norris következett, míg Verstappen csak a negyedik helyet tudta megszerezni. Russell, Leclerc és Hamilton az élcsapatok lassabb versenyzői között végzett Albon, Hadjar és Alonso előtt.

Kimi Antonelli (Mercedes) 1:26.482
Oscar Piastri (McLaren) 1:26.527
Lando Norris (McLaren) 1:26.582
Max Verstappen (Red Bull) 1:26.737
George Russell (Mercedes) 1:26.791
Charles Leclerc (Ferrari) 1:26.808
Lewis Hamilton (Ferrari) 1:27.030
Alex Albon (Williams) 1:27.193
Isack Hadjar (Racing Bulls) 1:27.543
Fernando Alonso (Aston Martin) 1:27.790
Nico Hulkenberg (Sauber) 1:27.850
Esteban Ocon (Haas) 1:28.070
Pierre Gasly (Alpine) 1:28.167
Liam Lawson (Racing Bulls) 1:28.375
Carlos Sainz (Williams) Idő nélkül az SQ2-ben
Lance Stroll (Aston Martin) 1:29.028
Jack Doohan (Alpine) 1:29.171
Yuki Tsunoda (Red Bull) 1:29.246
Gabriel Bortoleto (Sauber) 1:29.312
Ollie Bearman (Haas) 1:29.825s

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL