hero image
X / F1
1 n

Hülkenberg kritikus hangon értékelte a monacói Forma-1-es nagydíjat

A pilóta szerint a kötelező két kiállás bevezetése nem érte el a kívánt hatást a hétvégi versenyen.

A hétvégén a Forma-1 ismét felbolygatta Monaco utcáit, ahol Lando Norris a McLaren volánja mögött első győzelmét aratta a legendás utcai pályán. A Sauber versenyzője, Nico Hülkenberg a ServusTV "Sport and Talk from Hangar-7" című műsorában értékelte a Monte Carlóban zajlott eseményeket, amelyek során a mezőny hátsó felében taktikai csatározások befolyásolták a végeredményt.

A német pilóta, aki a 16. helyen fejezte be a vasárnapi versenyt, nem rejtette véka alá csalódottságát az elért eredménnyel kapcsolatban. "Mentálisan nyilvánvalóan kissé csalódott vagyok az eredménnyel kapcsolatban, mivel ez nem az a verseny volt, amire számítottam. Valójában a Forma-1 sem erre számított, hiszen több izgalmat és több akciót szerettek volna látni" – mondta a 37 éves versenyző.

Stratégiai sakkmatt a középmezőnyben

A Sauber pilótája szerint az új, két kötelező boxkiállást előíró szabály nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. "A stratégiai játszmák közepébe kerültünk, és a folyamatos forgalomban való vezetés kimerítő volt. Ami segített volna, az egy top-10-es helyezés megszerzése lett volna. A 10. és 20. hely között mindenkit egyfajta sakkmattba kényszerítettek a stratégiai játszmák" – nyilatkozta Hülkenberg.

A német versenyző egyértelműen rámutatott a hiányosságokra is. "Nem voltak előzési manőverek, nem volt akció. Ez nem valósult meg, pedig ez volt a cél. Ezek az autók egyszerűen túl szélesek és túl nagyok ehhez, valamint a sebesség is túl magas itt. Nehéz követni az előttünk haladókat. Amikor három, négy vagy öt autót követsz, az effektus hatalmas. Ez megnehezíti a versenyzést" – hangsúlyozta.

A nehézségek ellenére a tapasztalt pilóta igyekezett pozitívumokat is találni. "Ennek ellenére próbálnod kell valahogy koncentrált maradni. Két-három alkalommal is súroltam a korlátot, mert egyszerűen hiányzott a feszültség. Nem a határon vezetsz. Végső soron ez egy unalmas verseny volt. Ezt bizonyos mértékig el kell fogadni. Az egyetlen megoldás a jobb időmérős eredmény – de ehhez jobb autó szükséges. Akkor nem kellene panaszkodnom" – fogalmazott.

Extrém sebességek a városi pályán

Hülkenberg a modern Forma-1-es autók teljesítményével kapcsolatban megosztotta Lewis Hamiltonnal folytatott beszélgetését is. "A sebességek olyan magasakká váltak – például az úszómedencénél – ez már-már perverz. A kanyarsebességek hatalmasak – lenyűgöző, mire képesek ezek az autók. Minden az árnyalatokon múlik – mindannyian művészek!" – lelkendezett a német pilóta.

A verseny lefolyásával kapcsolatban Hülkenberg elmagyarázta a különböző csapatok által alkalmazott taktikákat. "Sokan csak menedzselték a versenyt, lassabban vezettek. Így még kevesebb a gumikopás, mint az egykiállásos stratégiával. Szerintem a Racing Bulls már a legelejétől kezdve ezt csinálta, amikor Liam (Lawson) kiépített egy boxkiállási ablakot Isack (Hadjar) számára. Ezután a Williamsnél kezdődött el ugyanez, majd a Mercedesnél is; az egyik megtette a másikért, és fordítva. Mi közvetlenül mögöttük voltunk. Igazi forgószél volt! Nem sokat tehetsz ilyen helyzetben!" – jegyezte meg a tapasztalt versenyző.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL