A Kínai Nagydíj újabb nehéz hétvége volt Liam Lawson számára, aki ismét olyan pályán versenyzett, amelyen korábban nem volt tapasztalata. Bár több újonc is hasonló helyzetben volt, a Red Bull valószínűleg nem számított arra, hogy az új-zélandi pilóta mind a sprintfutamon, mind a vasárnapi nagydíjon az utolsó helyről rajtol majd.
Lawson mindkét nagydíjon a bokszutcából indult, miután átfogó változtatásokat hajtottak végre az autóján, ám ezek a módosítások sem segítettek abban, hogy ráérezzen a versenygép vezetésére. A Red Bull most fontolgatja, hogy Lawsont Cunoda Júkira cseréli le, aki impresszív kezdést mutatott az idei szezonban.
Cunoda pontot szerzett a szombati sprintfutamon, de két gyenge stratégiai döntés már két top-10-es helyezésébe került az idén. A Red Bullnak döntést kell hoznia a pilótafelállásról a Japán Nagydíj előtt, és miután Cunoda burkoltan kritizálta Lawsont a hétvége korábbi szakaszában, a japán versenyző kétszer is meggondolhatja, elfogadja-e az előléptetést, amikor meghallotta, mit mondott a 23 éves pilóta az RB21-ről.
Lawson a futam után, miközben visszahajtott a bokszutcába, így nyilatkozott a rádión keresztül: „Úristen, ember." Mérnöke válaszolt: „Igen, ez ma elég nehéz menet volt." Lawson folytatta: „Haver, egy körig tartott! Az egyensúly jó volt egy körig, aztán egyszerűen nincs első tapadás, és nem tudok gyorsítani. Sajnálom, tesó, őszintén, mindent megpróbáltam, hogy segítsek ezen."
A Lawson rádióüzenetéhez fűzött hozzászólásokban az egyik rajongó megjegyezte: „Elég világos, hogy a Red Bull fejlesztése Verstappen irányába halad, 2 pilóta, ugyanazok a problémák. Ez is mutatja, mennyire egyedi Max stílusa." Egy másik rajongó így vélekedett: „Úgy hangzik, mintha cserélni akarna Júkival, miért tennéd tönkre a karriered egy olyan autóban, amit nem tudsz irányítani, amikor cserélhetsz és várhatsz egy újabb esélyre az új szabályokkal."
Az egyik hozzászólás tökéletesen összefoglalta a helyzetet: „Fájdalmas hallgatni ezeket a dolgokat. Kétségbeesés hallatszik a hangjában."