A Red Bull szokatlanul lassú boxkiállásai mögött vezetékelési probléma állt a Bahreini Nagydíjon.

A bahreini versenyhétvégén súlyos műszaki nehézségekkel szembesült a Red Bull Racing, miután Max Verstappen mindkét boxkiállása a megszokottnál lényegesen több időt vett igénybe. A holland versenyző első kiállásánál, amikor lágy gumiról keményre váltott, több mint négy másodpercet kellett várakoznia az indítójelzésre, amely végül meg sem érkezett.

Az első problémás megállást követően Juki Cunoda is hasonló nehézségekkel találta szembe magát, amikor a japán pilóta boxkiállásánál a piros lámpa mellett a sárga jelzés is villogni kezdett, amelyről azonnal tájékoztatta csapatát a rádión keresztül.

Verstappen második boxkiállása a 26. körben még az elsőnél is hosszabbra nyúlt, ugyanis 6,2 másodpercig állt egy enyhén beragadt jobb első kerék miatt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a verseny után részletesen beszámolt a kialakult helyzetről a sajtónak.

"Rendkívül nehéz napunk volt, amelynek hátterében vélhetően a boxutcai állvány vezetékelési problémája állt, ami zavart okozott a jelzőrendszerben" - nyilatkozta Horner, majd hozzátette: "Mindent figyelembe véve még szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy a hatodik helyet meg tudtuk szerezni, és mindössze nyolc pontra nőtt a hátrányunk Lando Norrisszal szemben. Most arra kell összpontosítanunk, hogy a dzsiddai futamig hátralévő öt napban megoldjuk ezeket a problémákat."

A csapatfőnök elmondása szerint az első boxkiálláskor még azt feltételezték, hogy egyszerűen nem nyomták meg elég erősen a jelzőgombot, ám amikor egy percen belül a következő megállásnál ugyanez a probléma jelentkezett, a vezető szerelőnek manuális felülbírálást kellett alkalmaznia.

Verstappen teljesítményét azonban nem csupán a boxkiállások nehezítették meg, ugyanis az RB21-es versenyautó egyensúlyi és fékezési gondokkal is küzdött. 

"A tempónk nagyon gyenge volt, és gyakorlatilag minden rosszul alakult, ami csak rosszul alakulhatott" - értékelte a helyzetet a holland pilóta. "Az elért hatodik helyezés valószínűleg a maximum volt, amit ki tudtunk hozni ebből a versenyből."

A szombati fékproblémák miatt a csapat engedélyt kapott a betétek cseréjére a vasárnapi futamra, és bár ez némi javulást eredményezett, Verstappen szerint továbbra sem ideális a helyzet. 

"A fékérzet mellett komoly gondot jelent a gumik túlmelegedése is. Fékezéskor nincs megfelelő visszajelzés, mivel rendkívül könnyű egyszerre blokkolni az első és hátsó kerekeket" - magyarázta a holland versenyző.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL