A futam kezdetekor a brit pilótát arról tájékoztatták, hogy járműve olyan sérülést szenvedett, amely körülbelül 20 pontnyi aerodinamikai leszorítóerő elvesztését eredményezte. Ettől a pillanattól kezdve a délután igazi megpróbáltatássá vált a hétszeres világbajnok számára, akit ezután még egy fékprobléma is hátráltatott.
Azonban csak a verseny után tudta meg, hogy mi okozta az autója padlólemezének sérülését.
„Jól rajtoltam, megtartottam a pozíciómat, a mezőnyben maradtam és jól kezeltem a gumikat, így optimista voltam," nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Aztán anélkül, hogy észrevettem volna, hallottam, hogy elütöttem egy mormotát," árulta el.
„Ez borzasztó," folytatta. „Imádom az állatokat, és ez valóban nagyon szomorú. Ilyen még soha nem történt velem itt. A padlólemez jobb oldalán lyuk van, és az összes terelőelem eltűnt."
Az évek során a mormoták problémát jelentettek, ahogyan a sirályok is, Anthony Davidson és Romain Grosjean is találkozott már ezekkel a kóborló rágcsálókkal.
„Figyelembe véve ezt, valamint hogy a verseny közepén még fékproblémánk is volt, valószínűleg túl sokáig maradtunk kint az első kiállás után, és a forgalom mögé kerültünk, a problémák pedig csak jöttek egymás után," mondta Hamilton. „Így örülök, hogy be tudtam fejezni a versenyt, különösen a fékproblémával, amivel küzdöttem."
„Valóban szükségünk van egy fejlesztésre," ismerte el, „és sok dolgon kell változtatni, mielőtt az élmezőnyben harcolhatnánk."