hero image
dppi

Günther Steiner szerint tisztázni kellene pár dolgot Alonso büntetése után

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Az eddigi egyik legkomolyabb céges autót kapta Hamilton a Mercedestől

FORMA-1

Ayrton Senna 33 évvel ezelőtt is történelmet írt a Forma-1-ben

FORMA-1

28 éve nyert először a Forma-1-ben Villeneuve

FORMA-1

Ma 50 éve nyert először a Forma-1-ben Niki Lauda

Motorsport.hu
2024/03/29 15:25
A Forma-1-nek tisztábban jeleznie kellene, mi megengedett és mi nem egy védekező pilóta esetében, legalábbis erre jutott Günther Steiner Fernando Alonso Ausztrál Nagydíjon kapott büntetése esetében.
Ajánlott Az eddigi egyik legkomolyabb céges autót kapta Hamilton a Mercedestől

Alonso utólag kapott bokszutcaáthajtásos büntetést – időben húsz másodpercre váltva -, amiért „potenciálisan veszélyes” manőverrel hirtelen lelassított George Russell előtt a verseny végén a hatos kanyarban. A döntés nagy vitát váltott ki arról, mi az ügyes védekezés és mi az, ami már átlép egy határt, a Haas volt csapatfőnöke, Steiner szerint pont ennek a tisztázása lehet végül az eset eredménye:

„Nem láttam az adatokat, csak olvastam, amit mindenki más, ez alapján többször fékezett a kanyarban. Szerintem ez ugyanaz a dolog, mint amit Kevin (Magnussen – a szerk.) csinált Szaúd-Arábiában, Fernando védte a pozícióját. Checóval repültem haza Melbourne-ből és beszéltünk róla, arra jutottunk, hogy ennyire kapaszkodni egy hatodik helybe kicsit túlzás. Persze, mindenkinek kellenek a pontok, de ez azért már a határon túl volt.”

„Ugyanakkor a versenybírók döntése – hibázott, de jól tette – nem valami tiszta nekem. Megbüntetik, de aztán azt mondják, nem tudják, hogy meg kellene-e ezért büntetni. Szóval ennél én tisztább állásfoglalást várnék, mindenki esetében. Szerintem ez egy határeset volt, alsó hangon.”

Az Aston Martinnál végül úgy döntöttek, nem fellebbeznek az Alonsónak adott büntetés ellen, hiába került két pontjukba végül az, mivel nem találtak olyan új bizonyítékot, ami alapján joguk lenne felülvizsgálatot kérni.