A francia csapat tényleges vezetője a Spanyol Nagydíj előtt kijelentette, hogy az Alpine futamgyőzelmekre törekedhet az új szabályok bevezetésekor, majd 2027-től akár a bajnokságért is küzdhet. A Renault tulajdonában lévő Alpine legutóbb 2021-ben nyert futamot Esteban Ocon Magyar Nagydíjon aratott győzelmével.
Az elmúlt szezon végén hatodik helyen zárt a konstruktőri pontversenyben a csapat, amely az év elején még túlsúlyos autóval küzdött. A 2026-os szabálymódosítások azonban megváltoztathatják az erőviszonyokat, mivel mind az alváz, mind a hajtáslánc specifikációi jelentősen átalakul.
A felkészülés részeként az Alpine major változtatásokat hajtott végre F1-es programján. A legfontosabb döntés szerint a csapat felhagy saját motorprojektjével és Mercedes ügyfélmotorokat használ majd, ezzel egyszerűsítve a fejlesztést és javítva a versenyképességet.
Gasly, aki 2023-ban csatlakozott az Alpine-hoz az AlphaTauri/Toro Rosso után, osztja Briatore vízióját a következő F1-korszakra vonatkozóan. „Azt hiszem, egyetértünk [a célokat illetően]" - idézte a Crash.net . „Sokat beszélgetek Flavióval."
„Csapatként mindannyian tisztában vagyunk az új szabályozás nyújtotta lehetőségekkel. Valószínűleg tudjuk, hogy ez a legjobb esélyünk és lehetőségünk csapatként az elmúlt 10-12 évben. Ez egy teljes átdolgozás, teljesen új lappal kezdünk. Ez a hajtáslánc megváltoztatását jelenti, ami nyilvánvalóan nagy dolog a csapat számára."
Colapinto szintén megerősítette, hogy az Alpine keményen dolgozik az enstone-i gyárában az új 2026-os autó megépítésén. „Igen, azt hiszem [reálisak a célok]. Senki sem tudja igazán [mi fog történni jövőre]" - válaszolta.
„Amikor 2026-ban új autókkal és új szabályokkal indulsz, nehéz pontosan tudni, hol lesznek a csapatok. De biztos vagyok benne, hogy nagyszerű munkát végzünk majd" - mondta az argentin versenyző, aki elismerően szólt Briatore munkájáról is Oliver Oakes meglepő lemondása után.