A csapatok nemcsak Melbourne-re, hanem 2026-os projektjeikre is összpontosítanak, készülve az F1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozására. A Pirellinek jövőre keskenyebb, más szerkezetű és keverékű gumikat kell gyártania.
Bahreinben kétnapos tesztet tartottak, ahol a Williams és az Alpine dolgozott a száraz gumik fejlesztésén, miközben a Pirelli különböző szerkezeteket és keverékeket próbált ki. „A 2026-os autókat lehetetlen szimulálni" – nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
A 2026-os F1-es autók várhatóan körülbelül 20%-kal kevesebb leszorítóerővel rendelkeznek majd, miközben könnyebbek és mozgékonyabbak lesznek. George Russell, aki már tesztelte a 2026-os gumikat, kritikusan nyilatkozott: „A 2026-os gumikkal való vezetés kihívást jelentett. Sokkal rosszabbak a jelenlegi szélesebb gumikhoz képest" – mondta Bahreinben.
Az első prototípusoknál a fő probléma a súlyos túlmelegedés volt, ami nagymértékben összefügg az új, keskenyebb gumiméretekkel. A Pirelli javasolta a csapatoknak, hogy maradjanak az idei gumiméreteknél, de ezt elutasították, bár a Mercedes támogatta.
Érdekes módon más csapatok azért ellenezték a Pirelli ötletét, hogy megakadályozzák a Mercedes előnyhöz jutását, mivel őket tartják a 2026-ra legjobban felkészült motorgyártónak. Általánosságban sok csapat a lehető legtöbb változást szeretné, hogy 2026-ban teljesen felborítsák a jelenlegi erősorrendet.