A frissen Red Bullhoz szerződött Cunoda Júki számára rendkívül tanulságos tapasztalatokat hozott az idei japán verseny, ahol első kézből tapasztalhatta meg, milyen szintű precizitást és irányítást igényel a bajnoki címet nyert RB21 vezetése, különös tekintettel az autó közismerten agresszív vezetési jellemzőire.
A szuzukai hétvége nem indult zökkenőmentesen a japán pilóta számára, ugyanis a korlátozott gyakorlási lehetőségek és a gumik felmelegítésével kapcsolatos nehézségek miatt csak a 15. rajtkockából indulhatott, amit később Carlos Sainz büntetése miatt a 14. pozícióra módosítottak. Mindezek ellenére az új környezethez való alkalmazkodás során Cunoda meglepő felfedezést tett Verstappen egyedülálló beállításaival kapcsolatban.
Verstappen különleges megközelítése
A hétvégét követően Cunoda részletesen beszámolt arról, hogy a korlátozott idő miatt kénytelen volt Verstappen beállítási filozófiáját követni, ami váratlan eredményeket hozott. "Az autóval való ismerkedés még kezdeti szakaszban van, így korai lenne azt mondani, hogy teljesen komfortosan érzem magam benne. Ugyanakkor sikerült megbirkóznom azokkal az egyensúlyi beállításokkal, amelyekkel a legtöbb pilóta küszködni szokott," nyilatkozta a japán versenyző.
A 23 éves pilóta meglepetésére a Verstappen-féle beállításokkal jobban boldogult a vártnál. "Végül Max beállításai felé mozdultunk el az enyémek helyett, ami meglepő módon jól működött számomra is", tette hozzá Cunoda, aki a Kína és Japán között végzett szimulátoros munka ellenére továbbra is ámulattal figyeli, ahogyan Verstappen képes uralni az instabil hátsó résszel rendelkező autót.
A technikai beállításokon túl Cunoda jelentős kulturális különbségeket is felfedezett a Racing Bulls és a Red Bull megközelítése között. "A Red Bullnál más szemlélettel találkoztam. Míg a VCARB-nál konkrét utasításokat kaptunk, addig itt nagyobb szabadságot biztosítanak a pilótáknak a gumimelegítési stratégia kialakításában", magyarázta Cunoda.
A japán pilóta most azzal a kihívással szembesül, hogy alkalmazkodnia kell egy olyan rendszerhez, ahol a csapat kevesebb közvetlen utasítást ad, és nagyobb bizalmat szavaz a versenyzők egyéni felkészülési módszereinek – olyan területen, ahol Verstappen kilencéves Red Bull-os tapasztalata egyértelműen megmutatkozik.
"További elemzésre van szükségem annak meghatározásához, milyen megközelítést alkalmazzak, és folyamatosan dolgozunk azon, hogy csapatként hatékonyabban működjünk" osztotta meg gondolatait Cunoda.
Eközben Hamilton két szóval reagált a Ferrari fejlesztéseire, míg a Red Bull rejtélyes problémával küzd.