Az Alpine háza táján a versenyzői felállással kapcsolatos felfordulás közepette jelentős vezetőségváltás történt, miután Oliver Oakes személyes okokra hivatkozva távozott csapatfőnöki pozíciójából, amit kevesebb mint egy évig töltött be. A szerda délután kiadott közleményt követően az istálló megerősítette, hogy a legendás Flavio Briatore veszi át a csapatirányítási feladatokat.
A paddockban ellentmondásos megítélésű Briatore neve szorosan összefonódik Fernando Alonso és Michael Schumacher világbajnoki címeivel, melyeket a Renault, illetve a Benetton színeiben szereztek, ugyanakkor a szakember pályafutását beárnyékolja a Crashgate-botrányban játszott szerepe miatt kiszabott eltiltás. A korábbi csapatfőnök ugyan két világbajnoki címhez segítette Schumachert, miután az 1991-es belga nagydíjon debütáló pilótát azonnal leigazolta a Jordantől, ám a német végül a Ferrarihoz távozott.
Kettejük kapcsolatát számos siker övezte, azonban egy konkrét kérdésben súlyos nézeteltérés alakult ki közöttük, ami most figyelmeztető jelként szolgálhat Pierre Gasly és a nemrég előléptetett Franco Colapinto számára. A helyzet komolyságát jól szemlélteti egy 2001-es eset, amikor Schumacher biztonsági megfontolásból előzési tilalmat szeretett volna bevezetni az olasz nagydíj első két sikánjában, ám Briatore határozottan elutasította a kezdeményezést, sőt, egyenesen elbocsátással fenyegette meg Jenson Buttont és Giancarlo Fisichellát, amennyiben együttműködnének a tervvel.
Az egyesült államokbeli versenyhétvégén tartott sajtótájékoztatón Schumacher részletesen kifejtette álláspontját az Autosport beszámolója szerint. "A kialakult helyzet pozitív hozadéka, hogy egy kivételével minden versenyző felelősségteljesen viselkedett, és sikerült felhívni a figyelmet erre a sajátos biztonsági kérdésre" – mondta a hétszeres világbajnok, majd kritikus hangvételben folytatta.
"Határozottan nem értek egyet azzal, ahogyan Flavio vagy más csapatfőnökök utasítgatják a versenyzőiket. A pilóták pontosan tudják, mi a dolguk, Flavio viszont soha életében nem ült versenyautóban, így nem is értheti, milyen érzés vezetni. Különösen aggasztó, hogy egyesek gyengeségét kihasználva olyan utasításokat ad, amelyeknek nem tudnak ellenszegülni."
Az új csapatfőnök véleménye a jelenlegi versenyzőkről
A határozott vezetési stílusáról ismert Briatore korábbi döntései között szerepel Button lecserélése Alonsóra a 2003-as szezon előtt, valamint Jack Doohan folyamatos bizonytalanságban tartása rövid F1-es pályafutása során. A jelenlegi Alpine-felállással kapcsolatban azonban meglepően pozitív hangnemet ütött meg.
Gasly teljesítménye kifejezetten lenyűgözte az olasz szakembert, aki elismerően nyilatkozott a francia versenyző sebességéről és arról, hogy az előző szezonban nem okozott károkat ütközésekkel. Colapinto képességeiről szintén elismerően beszélt, azonban a fiatal argentin pilótának mindössze öt verseny áll rendelkezésére, hogy bizonyítsa értékét az Alpine számára szerződése esetleges meghosszabbítása előtt.