Az esélyesnek tartott Marc Márquez meggyőző fölénnyel nyerte meg az aragóniai MotorLand pályán rendezett nagydíjat, miután minden edzést, az időmérőt és a sprintet is uralta, a Ducati gyári versenyzője vasárnap is könnyedén diadalmaskodott. Alex Márquez (Gresini-Ducati) ismét a második helyen zárt, míg Francesco Bagnaia (Ducati) visszatért a dobogóra a harmadik hellyel.
A 23 körös verseny rajtjánál Marc Márquez vezető pozícióban fordult be az első kanyarba, testvére, Alex előtt. Mögöttük Bagnaia, a KTM-páros Pedro Acosta és Brad Binder, valamint Fermin Aldeguer (Gresini-Ducati) és Franco Morbidelli (VR46-Ducati) következett.
Minden versenyző a közepes hátsó gumit választotta, és ez volt a preferált opció az első keréken is. Egyedül Acosta döntött a kemény első gumi mellett, aki a kezdeti szakaszban nyomást helyezett Bagnaiára, miközben a harmadik helyért csatáztak.
A verseny első negyedében a Márquez testvérek nem tudtak jelentősen elhúzni az élen, Bagnaia, Acosta és Binder szorosan követték őket. Különösen Bagnaia zárkózott fel fokozatosan a Márquez fivérekre, de a KTM-páros is tartotta a tempót.
A nyolcadik körben Marc Márquez fokozta a tempót, és egy másodperccel lerázta üldözőit, előnye pedig folyamatosan növekedett. Mögötte Alex Márquez, Bagnaia, Acosta és Binder csoportja továbbra is szorosan együtt maradt.
A verseny félidejénél Marc Márquez már két másodperces előnnyel vezetett, miközben Alex Márquez védte második helyét Bagnaiával szemben. A tizenkettedik körben Binder első kereke megcsúszott a hármas kanyarban, és az ötödik helyről bukott.
A verseny második felének kezdetén Acosta már nem tudta tartani a Ducatik tempóját, amelyeket Alex Márquez és Bagnaia vezetett. Bagnaia továbbra is nyomást helyezett a Gresini versenyzőjére, de nem tudott előzési kísérletet végrehajtani.
Végül Alex Márquez egy másodperccel lerázta üldözőjét, így eldőlt a párharcuk. Mivel Alex Márqueznek mindkét aragóniai futamon meg kellett hajolnia testvére előtt, világbajnoki hátránya 32 pontra nőtt.
Bagnaia a harmadik helyen végzett, és ezzel a Jerez óta első dobogós helyezését szerezte meg. Acosta a negyedik hellyel beállította a szezonban eddig Le Mans-ban elért legjobb eredményét. Az ötödik helyért folytatott izgalmas párharcban Morbidelli legyőzte Aldeguert.
Joan Mir a Hondával a hetedik helyen zárt. Marco Bezzecchi (Aprilia), aki a 20. helyről rajtolt, a sprinthez hasonlóan látványos felzárkózást mutatott be, és a nyolcadik helyre jött fel. Fabio Di Giannantonio (VR46-Ducati) a kilencedik helyen követte. Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia) egészítette ki a top 10-et.
A legjobb Yamaha-versenyzőként Alex Rins a tizenegyedik helyen végzett. A további pontszerző helyeken Enea Bastianini (Tech3-KTM), Augusto Fernandez (Yamaha), Jack Miller (Pramac-Ducati) és Miguel Oliveira (Pramac-Ducati) zárt.
A kilencedik körben Johann Zarco (LCR-Honda) a 12-es kanyarban történt bukása miatt feladta a versenyt. A 12. körben honfitársa, Fabio Quartararo (Yamaha) az első kanyarban esett el, ez volt Quartararo harmadik egymást követő kiesése nagydíjfutamon.
Négy körrel a vége előtt Maverick Vinales bukott a KTM-jével a 12-es kanyarban. A spanyol versenyző ekkor a nyolcadik helyen haladt Mir mögött. Vinales végül utolsóként, a 18. helyen fejezte be a futamot.