Marc Márquez magabiztosan nyerte az Aragóniai Nagydíjat, testvére ismét második lett.

Az esélyesnek tartott Marc Márquez meggyőző fölénnyel nyerte meg az aragóniai MotorLand pályán rendezett nagydíjat, miután minden edzést, az időmérőt és a sprintet is uralta, a Ducati gyári versenyzője vasárnap is könnyedén diadalmaskodott. Alex Márquez (Gresini-Ducati) ismét a második helyen zárt, míg Francesco Bagnaia (Ducati) visszatért a dobogóra a harmadik hellyel.

A 23 körös verseny rajtjánál Marc Márquez vezető pozícióban fordult be az első kanyarba, testvére, Alex előtt. Mögöttük Bagnaia, a KTM-páros Pedro Acosta és Brad Binder, valamint Fermin Aldeguer (Gresini-Ducati) és Franco Morbidelli (VR46-Ducati) következett.

Minden versenyző a közepes hátsó gumit választotta, és ez volt a preferált opció az első keréken is. Egyedül Acosta döntött a kemény első gumi mellett, aki a kezdeti szakaszban nyomást helyezett Bagnaiára, miközben a harmadik helyért csatáztak.

A verseny első negyedében a Márquez testvérek nem tudtak jelentősen elhúzni az élen, Bagnaia, Acosta és Binder szorosan követték őket. Különösen Bagnaia zárkózott fel fokozatosan a Márquez fivérekre, de a KTM-páros is tartotta a tempót.

A nyolcadik körben Marc Márquez fokozta a tempót, és egy másodperccel lerázta üldözőit, előnye pedig folyamatosan növekedett. Mögötte Alex Márquez, Bagnaia, Acosta és Binder csoportja továbbra is szorosan együtt maradt.

A verseny félidejénél Marc Márquez már két másodperces előnnyel vezetett, miközben Alex Márquez védte második helyét Bagnaiával szemben. A tizenkettedik körben Binder első kereke megcsúszott a hármas kanyarban, és az ötödik helyről bukott.

A verseny második felének kezdetén Acosta már nem tudta tartani a Ducatik tempóját, amelyeket Alex Márquez és Bagnaia vezetett. Bagnaia továbbra is nyomást helyezett a Gresini versenyzőjére, de nem tudott előzési kísérletet végrehajtani.

Végül Alex Márquez egy másodperccel lerázta üldözőjét, így eldőlt a párharcuk. Mivel Alex Márqueznek mindkét aragóniai futamon meg kellett hajolnia testvére előtt, világbajnoki hátránya 32 pontra nőtt.

Bagnaia a harmadik helyen végzett, és ezzel a Jerez óta első dobogós helyezését szerezte meg. Acosta a negyedik hellyel beállította a szezonban eddig Le Mans-ban elért legjobb eredményét. Az ötödik helyért folytatott izgalmas párharcban Morbidelli legyőzte Aldeguert.

Joan Mir a Hondával a hetedik helyen zárt. Marco Bezzecchi (Aprilia), aki a 20. helyről rajtolt, a sprinthez hasonlóan látványos felzárkózást mutatott be, és a nyolcadik helyre jött fel. Fabio Di Giannantonio (VR46-Ducati) a kilencedik helyen követte. Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia) egészítette ki a top 10-et.

A legjobb Yamaha-versenyzőként Alex Rins a tizenegyedik helyen végzett. A további pontszerző helyeken Enea Bastianini (Tech3-KTM), Augusto Fernandez (Yamaha), Jack Miller (Pramac-Ducati) és Miguel Oliveira (Pramac-Ducati) zárt.

A kilencedik körben Johann Zarco (LCR-Honda) a 12-es kanyarban történt bukása miatt feladta a versenyt. A 12. körben honfitársa, Fabio Quartararo (Yamaha) az első kanyarban esett el, ez volt Quartararo harmadik egymást követő kiesése nagydíjfutamon.

Négy körrel a vége előtt Maverick Vinales bukott a KTM-jével a 12-es kanyarban. A spanyol versenyző ekkor a nyolcadik helyen haladt Mir mögött. Vinales végül utolsóként, a 18. helyen fejezte be a futamot.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL