Az aragóniai Sprintben elért 12. helyezés világosan – és sportszakmai szempontból drámai módon – megerősíti azt a válságos időszakot, amelyet Pecco Bagnaia jelenleg átél. A háromszoros világbajnok, aki a 2021-2024 közötti négyéves időszakban – mióta a Ducati gyári csapatában versenyez – mindig vagy bajnok, vagy világbajnoki ezüstérmes volt, most harmadik helyen áll a pontversenyben, 84 pont hátránnyal az éllovashoz képest, és mindössze 20 pont előnnyel a negyedik pozícióban lévő Franco Morbidellihez képest.
A piemonti versenyző szezonja már az első futamokon is nehezen indult, amikor Bagnaia – aki bajnoki ambíciókkal vágott neki az évnek – gyakran nemcsak csapattársa, Marc Marquez, hanem annak testvére, Alex mögött is találta magát. Az első négy fordulóban azonban még mindig három dobogós helyezést ért el – köztük egy győzelmet – négy nagydíjon, valamint három harmadik helyet négy Sprintben. A jerezi hétvége után azonban minden rosszra fordult Bagnaia számára.
A Le Mans-i futamon két bukás történt, az egyik „egyedül" a Sprintben, a másikat Bastianini okozta a versenyen; Silverstone-ban a rövid futamon elért hatodik helyet egy újabb esés követte a nagydíjon; végül Aragóniában, annak ellenére, hogy nem történt bukás, a szombati „kis versenyen" a top tízen kívül végzett. Még kérdés, hogy Bagnaia mire lesz képes a holnapi hosszú versenyen, de még a negyedik rajthelyről indulva is nyilvánvaló, hogy fennáll a veszélye annak, hogy újabb nehéz nappal kell szembenéznie.
Közben az eredménylap siralmas képet mutat: az utolsó három Sprintben és az utolsó két nagydíjon Bagnaia összesen mindössze négy pontot gyűjtött. Ez rendkívül kevés. Ha nem számoljuk a Marquez fivéreket, az újonc Aldeguer ugyanezeken a versenyeken 38, Di Giannantonio 29, Morbidelli pedig 20 pontot szerzett. Ez jelzi, hogy az utóbbi fordulókban mindenképpen az összes többi Ducati-versenyző jobb tempót tudott tartani. Ezen a ponton fordulatra van szükség ahhoz, hogy legalább a harmadik helyet meg tudja őrizni a bajnokságban.
A szándék és a megvalósítás között azonban ott van a GP25-tel való nehezen megtalálható összhang problémája. A gond, ahogy maga Bagnaia is nyilatkozta a rövid verseny végén, továbbra is az első kerék: „Nem tudok keményen fékezni. Stabil első részre van szükségem, és ez egyáltalán nincs meg. Egy apró részletre van szükségünk, ami nagy különbséget jelenthet." A kutatás folytatódik.