Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon próbálja megszerezni első dobogós helyezését Ferrari-pilótaként, miután a kínai sprintfutamon már győzelmet aratott, de a teljes távú versenyen még nem sikerült hasonló eredményt elérnie.

A bizakodásra két ok is van: egyrészt Hamilton már vezetett az SF-25-öst Bahreinben az előszezon tesztjein, ami ellensúlyozhatja az adaptációs nehézségeket, másrészt – és ez fontosabb – a Ferrari egy továbbfejlesztett padlólemezt hozott a versenyhétvégére.

Hamilton az első szabadedzésen próbálja ki az újítást, és ha ő és a csapat elégedett lesz, akkor a hétvége további részében is használni fogja, Charles Leclerc-rel együtt.

Hamilton ötször nyerte meg a Bahreini Nagydíjat, de ezek mindegyikét Mercedes-színekben érte el, és 2022 óta nem állhatott dobogóra Bahreinben – tavaly egy kiábrándító hetedik helyet szerzett. A pilóta jelenleg nyolcadik a bajnokságban egy meglehetősen visszafogott Japán Nagydíj után, eddigi vasárnapi eredményei: 10. hely, kizárás, 7. hely.

A szuzukai verseny után Hamilton utalt arra, hogy autója egyik eleme alulteljesít, köröként egytizednyi hátrányt okozva Leclerc-hez képest. Valószínűleg a hasmagasságra célzott, miután a Ferrari megemelte az autót a sanghaji túlzott kopólemez-kopás után, ami csökkentette a leszorítóerőt.

A Sky Sports elemzője, Ted Kravitz azonban megjegyezte, hogy Hamilton vonakodott erről beszélni a csütörtöki sajtótájékoztatón. „A másik fontos hír, hogy Lewis Hamilton egyáltalán nem akarta kifejteni, mi nem stimmel az autóval" – mondta Kravitz a „Podbook" műsorában.

„Visszalépett attól, amit a Japán Nagydíj végén mondott. Nem tudom, vajon a csapat mondta-e neki, hogy ne beszéljen erről többet. Hamilton nem volt hajlandó részletezni az SF-25 problémáit, sokkal kevesebbet beszélt, mint a japán futam végén, amikor utalt arra, hogy valami nincs rendben az autóval."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL