A Ferrari csapatfőnöke részletesen beszámolt a bahreini futamon alkalmazott vitatott gumiválasztás hátteréről.

A Bahreini Nagydíjon negyedik és ötödik helyen végzett Ferrari teljesítményét alapjaiban határozta meg a többi csapattól jelentősen eltérő stratégiai megközelítés, amelynek részleteiről Fred Vasseur, a maranellói istálló első embere kendőzetlenül nyilatkozott a futam után. A Scuderia vezetése ugyanis egyedüliként mellőzte a lágy keverékű abroncsok használatát, ehelyett a közepes és kemény gumikra alapozta versenyét.

Az SF-25 versenyautók a gumiválasztás következtében ugyan kezdetben hátrányt szenvedtek a riválisokkal szemben, a futam középső szakaszában mégis a mezőny leggyorsabb autóivá váltak. 

"A Mercedes rendkívül agresszív stratégiát választott, amit Russell is megerősített. A DRS és a biztonsági autó időzítése sajnálatos módon nem kedvezett nekünk. A Safety Car megjelenése nélkül lett volna lehetőségünk az etap meghosszabbítására, így a záró szakaszra felkerülhettek volna a lágy gumik, azonban több mint húsz körrel a leintés előtt ezt túlságosan kockázatosnak ítéltük meg" – mondta Vasseur.

A McLaren dominanciáját illetően a csapatfőnök reálisan értékelt. 

"A McLaren jelenleg egyértelműen mindenki előtt jár, átlagosan két-három tizedes előnnyel rendelkeznek. A Mercedes és a Red Bull ellen szoros küzdelmet vívunk, ugyanakkor a helyzet futamról futamra változhat" – nyilatkozta a szakember.

A Russell-incidensről szólva Vasseur megjegyezte: "Elvesztette a transzpondert, így sem adatunk, sem GPS-jelünk nem volt. Véleményem szerint az ő hibája volt, azonban valószínűleg nem kap büntetést, mivel minimális előnyhöz jutott általa."

A közelgő szaúdi nagydíjjal kapcsolatban a csapatfőnök mérsékelte a várakozásokat. 

"Az új padlólemezzel kapcsolatos elvárásokat érdemes visszafogni, mindössze néhány századmásodperces javulásról beszélhetünk. Dzsidda alacsony gumikopású pálya, amit tavaly is tapasztaltunk. Míg Bahreinben a megfelelő gazdálkodás volt a kulcs, addig a következő hétvégén más jellegű kihívásokkal kell szembenéznünk" – osztotta meg gondolatait a Ferrari vezetője.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL