A Mercedes megkezdte a George Russell autójában előforduló meghibásodások kivizsgálását, miután a pilóta a számos technikai nehézség ellenére is második helyet szerzett a Bahreini Nagydíjon.

A csapat közlése szerint a problémák már jóval korábban jelentkeztek, mint ahogy az a televíziós közvetítésben látszott. „A TV-adásból valószínűleg úgy tűnhetett, hogy [a hiba] az utolsó 10 körben kezdődött, valójában azonban már a verseny felénél észleltük az első jeleket" – magyarázta Bradley Lord, a Mercedes képviselője a csapat által közzétett videóban.

A bokszba visszaérkezett alkatrészek között találtak egy „erősen megégett és szenesedett" időmérő jeladót az FOM rendszeréből, valamint a fékvezérlő rendszerhez kapcsolódó elemeket. A gyökérokokat még nem azonosították.

A Mercedes akkor észlelte a problémát, amikor Russell neve hirtelen eltűnt az időmérő képernyőjükről. „George neve egyszerűen zuhant lefelé az időmérő listán, miközben tudtuk, hogy még a pályán van – így rájöttünk, hogy időmérési problémáról van szó," mondta Lord.

Ez további következményekkel járt, mivel a jeladó kiesésével megszűnt a DRS automatikus aktiválása is. Az FIA engedélyével átálltak egy tartalék rendszerre, így Russell manuálisan működtette a DRS-t.

Ezzel párhuzamosan fékvezérlési problémák is jelentkeztek, mely megváltoztatta az autó fékezési viselkedését. Az utolsó tíz körben Russell 20-30 alkalommal váltogatta a beállításokat, miközben vezette az autót és távol tartotta Leclerc-t majd Norrist.

„Olyan volt, mint egy tányérforgató artista" – jellemezte Lord Russell teljesítményét, kiemelve a pilóta hihetetlen koncentrációs képességét, amely lehetővé tette számára a második hely megtartását számos technikai akadály ellenére.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL