Az idei Miami Nagydíjat követő héten a Mercedes kétnapos gumitesztet hajtott végre a Pirelli számára Silverstone-ban, ahol a nemzeti nyomvonal 2,630 kilométeres rövidített változatán dolgoztak a csapat pilótái. A tesztprogram során az F1-es alakulat a 2026-os szezonra tervezett intermediate és esőgumi prototípusait vizsgálta, amelynek keretében tartálykocsis megoldással nedvesítették a pályafelületet.
A nedves körülmények között végzett munka ugyanakkor nem minden esetben alakult zökkenőmentesen. A korábbi célegyenes előtti Luffield-kanyarban Antonelli elvesztette az irányítást a módosított tavalyi Mercedes W15 felett, aminek következtében a kavicságyban kötött ki. Az esetről később egy rövid videófelvétel is napvilágot látott.
Az első tesztnapon Antonelli összesen 103 kört teljesített, legjobb ideje 47,560 másodperc volt. A második napon csapattársa, George Russell vette át a volánt, aki szintén a mesterségesen nedvesített aszfalton dolgozva 80 kört tett meg, jelentősen megjavítva Antonelli idejét egy 46,190 másodperces körrel.
Vegyes eredmények a tesztről
A Pirelli egyelőre nem részletezte az Antonelli és Russell által tesztelt gumiabroncsok pontos specifikációit. Az olasz gyártó mindössze annyit közölt, hogy a Mercedes többféle esőgumi és intermediate prototípust próbált ki a 2026-os szezonra, a két nap alatt összesen 481 kilométert megtéve.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója szerint a silverstone-i teszt értékes adatokkal szolgált az F1-es esőgumik fejlesztéséhez. "A januári Le Castellet-i McLaren-teszten gyűjtött információkat sikerült kiegészítenünk, azonban az esőgumik esetében az eredmények nem egyértelműek. Az előttünk álló napokban alapos elemzést kell végeznünk, hogy tovább finomíthassuk a következő szezonra szánt termékeket" – nyilatkozta Isola, aki ugyanakkor elégedetten nyilatkozott az intermediate abroncsok teljesítményéről, amelyek a pályán is visszaigazolták a fejlesztési elvárásokat.
További tesztek a láthatáron
A Pirelli 2026-os fejlesztési programja hamarosan folytatódik. A 2025-ös Spanyol Nagydíjat követően, június 3-án és 4-én a Mercedes és a Racing Bulls Barcelonában marad szárazgumi-tesztelés céljából.
Az esőgumik következő próbája június 19-én és 20-án esedékes, amikor a Ferrari saját F1-es tesztpályáján, Fioranóban folytatódik a munka. Az olasz létesítmény mesterséges öntözőrendszerrel rendelkezik, így a Pirelli az időjárási körülményektől függetlenül végezheti majd a tesztprogramot.