hero image
dppi

Megenyhült a Ferrari, szemet hunynak a Red Bull Powertrains érkezése fölött

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Hamiltont Cunoda is megverte, "csodára" lesz szüksége vasárnap

FORMA-1

Verstappen szerelmes levele Imolának az időmérő után

FORMA-1

Pérez ezt most benézte a Red Bullal, csattanás lett a vége (videó)

FORMA-1

Videón Verstappen élete egyik legnagyobb F1-es rajtelsősége Imolából

Motorsport.hu
2023/01/18 20:59
A Corriere dello Sport című olasz lap értesülései szerint a Ferrari megváltoztatta álláspontját és nem ragaszkodik ahhoz, hogy a Red Bull Powertrains ne számítson újonc motorbeszállítónak 2026-tól.
Ajánlott Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

Három év múlva hivatalosan is véget ér a hibrid-korszak a Forma-1-ben, a száguldó cirkusz új motorszabállyal kezd új életet. A tárgyalások az elmúlt hónapokban gyorsultak fel, és a motorszabályokról már megegyezés is született, azonban a Ferrarit kitiltották az utolsó megbeszélésről, miután nem voltak hajlandók elfogadni a Red Bull Powertrainst újonc beszállítóként.

A Corriere most az események fordulataként nyilvánosságra hozta, hogy a maranellóiak mégis hajlandók aláírni a szándéknyilatkozatot az FIA-val a 2026-os változásokkal kapcsolatban, ezzel a sportág egyik legpatinásabb gyártója is csatlakozik a Mercedes, a Renault, valamint az újonnan érkező Audi társaságához.

Az új szabályok továbbra is egy 1,6 literes V6-os formátumot írnak elő, ugyanakkor megszűnik a csapatok körében rendkívül népszerűtlen MGU-H komponens használata. Ezen felül az erőforrások kialakításánál nagyobb hangsúlyt kap a környezeti fenntarthatóság, beleértve a fenntartható üzemanyagok teljes használatát és az elektromos teljesítmény akár 50 százalékkal történő növelését.

Egy új költségvetési plafon is bevezetésre kerül, amely kiegészíti a már meglévő, aerodinamikai fejlesztéseket korlátozó plafont, hogy a költségek további emelkedését elkerüljék.

A Forma-1 technikai vezetője, Par Symonds kijelentette, már csak a finomabb részleteket kell tisztázni, és ezeket a jövő héten, Genfben esedékes megbeszélésen fogják tisztázni a gyártókkal.

„Az erőforrás-szabályzat már megjelent, de még nincs teljesen kész, viszont úgy tűnik, most már tényleg rendet teszünk. A futómű-szabályzaton dolgozunk egy ideje, január 25-én lesz egy nagy találkozó Genfben, amelyen az összes csapat részt vesz és itt lesz lehetőség az első olyan interakcióra, amikor mindenkinek megmutatjuk az elképzeléseinket“ - fogalmazott Symonds.