A McLaren műszaki újítása révén idén már 32 másodperces előnnyel is képes dominálni a mezőnyt.

A McLaren mérnöki csapata olyan egyedi megoldást dolgozott ki a fékcsatornák területén, amely alapjaiban változtatta meg a gumikezelés hatékonyságát a Forma-1-ben. Az Auto Motor und Sport szakértője, Michael Schmidt által feltárt technikai részletek rámutatnak arra, hogy a wokingi alakulat által alkalmazott innovatív megoldás hosszú távon is meghatározó előnyt biztosíthat a csapat számára.

Az MCL39-es versenyautó kiemelkedő teljesítménye mögött meghúzódó technológiai áttörés a Miami Nagydíjon mutatkozott meg a maga teljességében, ahol a csapat versenyzői magabiztos kettős győzelmet arattak. Oscar Piastri, aki továbbra is vezeti a világbajnoki pontversenyt, csapattársával, Lando Norrisszal együtt több mint félperces előnnyel érkezett célba a legközelebbi rivális előtt.

Schmidt szakértői elemzésében rávilágított a McLaren egyedülálló műszaki megoldására.

"A McLaren egy olyan alkatrészt fejlesztett ki, amellyel minden más csapatnál hatékonyabban képes kontrollálni a gumik viselkedését. A szakemberek egyetértenek abban, hogy a csapat egy különleges trükköt alkalmaz a fékek légbeömlőinél, ami a féktárcsák belső légáramlásával áll összefüggésben" - mondta a német szakíró.

Giorgio Piola, a sportág elismert technikai szakértője részletesen bemutatta, miként változott meg a fékcsatornák kialakítása az MCL38-ashoz képest. Az új konstrukció lehetővé teszi, hogy a gumik akkor is optimális hőmérsékleti tartományban maradjanak, amikor jelentős fékerő és hőterhelés éri őket.

A 2026-os szabályváltozások különös jelentőséggel bírnak ebben a kontextusban, ugyanis a fékrendszerek alapvető kialakítása változatlan marad. "A többi csapat számára aggasztó lehet, hogy ez a megoldás jövőre is működőképes marad, mivel a fékrendszerek nem változnak. Ez a rendszer bármilyen autón alkalmazható, és továbbra is meghatározó tényező lesz" - hangsúlyozta Schmidt.

A Red Bull mérnökei láthatóan tanácstalanul állnak a McLaren által elért eredmények előtt. A milton keynesi gárda nemrég azt feltételezte, hogy riválisuk illegális módszerekkel, nevezetesen a gumik vízzel történő hűtésével éri el kiemelkedő teljesítményét. Az FIA kivizsgálta az ügyet, ám szabálytalanságot nem talált.

A helyzet sajátos feszültségét jól példázza Zak Brown, a McLaren vezérigazgatójának szellemes reakciója, aki a Miami Nagydíj pénteki napján egy "Tire Water" feliratú palackból kortyolgatott a bokszutcában, ezzel reagálva a Red Bull alaptalan vádjaira.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL