Az ausztrál versenyző hét futam után átadja helyét az argentin pilótának.

A csapatfőnök Oliver Oakes távozását követően néhány órával újabb személyi változást jelentett be az Alpine F1-es istállója, amely a 2024-es szezon végi egy és a 2025-ös hat nagydíjas szereplés után a kispadra ülteti Jack Doohant. A francia alakulat az idei év következő öt versenyén Franco Colapintónak szavaz bizalmat Pierre Gasly csapattársaként.

Az Alpine újonnan kinevezett csapatfőnöke, Flavio Briatore szerint alapos megfontolás előzte meg döntésüket.

"A szezonnyitó versenyek elemzését követően arra a következtetésre jutottunk, hogy Franco személyében új lendületet adhatunk a csapatnak a következő öt futamon. A mezőny rendkívüli kiegyensúlyozottsága mellett egy olyan versenyképes konstrukcióval rendelkezünk, amelyet az elmúlt tizenkét hónapban jelentősen továbbfejlesztettünk, így elengedhetetlennek tartjuk pilótafelállásunk frissítését" – nyilatkozta a szakember.

Az olasz vezető rámutatott a 2026-os szezon kiemelt fontosságára is.

"A következő év meghatározó lesz csapatunk számára, ezért idén átfogó és méltányos értékelésre van szükségünk versenyzőink tekintetében, hogy maximálisan felkészülhessünk a jövő évi kihívásokra" – mondta Briatore, aki hangsúlyozta, hogy továbbra is számítanak Doohan szakértelmére.

"Jack eddig rendkívül professzionálisan teljesítette feladatát. Az előttünk álló öt verseny lehetőséget teremt egy új megközelítés kipróbálására, amelyet követően újraértékeljük lehetőségeinket."

Mindez arra enged következtetni, hogy az ausztrál pilóta F1-es pályafutása az Alpine-nál nem feltétlenül ért véget, csupán átmeneti szünetre kényszerül. Briatore ugyan kilátásba helyezte a visszatérés lehetőségét, ám – ahogyan Doohan 2025-ös szerződtetésekor is – konkrét garanciákat nem adott.

Doohan higgadt reakciója

Az ausztrál versenyző meglepően nyugodtan fogadta a döntést. "Rendkívül büszke vagyok arra, hogy megvalósíthattam gyermekkori álmomat és hivatásos F1-es pilótává válhattam. Örökké hálás leszek a csapatnak, amiért segített ennek elérésében" – fogalmazott Doohan, aki elismerte, természetesen nehéz elfogadni a 2025-ös szezon hatodik versenyhetét követő váltást. "Hivatásos versenyzőként nyilvánvalóan versenyezni szeretnék, ugyanakkor nagyra értékelem a csapat belém vetett bizalmát és elkötelezettségét."

"Hosszú távú céljaink vannak csapatként, amelyeket el szeretnénk érni, és továbbra is mindent megteszek azért, hogy bármilyen formában hozzájáruljak ezek megvalósításához. Egyelőre alázattal folytatom a munkát, érdeklődéssel követem a következő öt versenyt, és továbbra is a személyes céljaim elérésén dolgozom" – tette hozzá az ausztrál pilóta.

Colapinto újra F1-es versenyzőként

Az argentin versenyző alig várja, hogy ismét teljes értékű F1-es pilótaként bizonyíthasson. Állítása szerint a Williams színeiben teljesített 2024-es utolsó nagydíja óta is folyamatosan szinten tartotta formáját.

"Az Alpine tesztprogramjának, valamint az enstone-i szimulátorban végzett munkámnak köszönhetően maximálisan felkészülten várom a kihívást. Mindent megteszek azért, hogy gyorsan alkalmazkodjak és Pierre-rel közösen a lehető legjobb eredményeket érjük el" – nyilatkozta Colapinto.

"Keményen dolgozom, hogy felkészüljek az imolai versenyre és az azt követő három egymás utáni futamra, amely kétségtelenül intenzív időszak lesz és komoly kihívást jelent majd mindannyiunk számára" – tette hozzá az argentin.

Colapinto második F1-es lehetősége

Az argentin versenyző pályafutása során másodszor kerül olyan pozícióba, hogy egy másik pilóta helyét veheti át. Ahogyan 2024-ben a Williamsnél Logan Sargeant esetében, most Doohannál sem bizonyult elégségesnek a teljesítmény. Colapinto tavaly kilenc Williams-futamon két alkalommal is pontszerző helyen végzett, bakui nyolcadik helyezése jelentette személyes csúcsát.

Jó tempója mellett ugyanakkor több balesete nyomán magas költségeket is okozott a grove-i alakulatnak. Az Alpine-hoz 2025-re azzal a reménnyel szerződött, hogy ismét F1-es versenyzővé válhat – ez most valóra vált.

A Red Bull 2005-ös modelljét követve

A megosztott versenyzői ülés koncepciója nem újdonság az F1-ben. A Red Bull például első saját csapatos szezonjában két pilótát is szerepeltetett egyik autójában. Az osztrák Christian Klien kezdte az évet, majd a negyedik versenyhétvégétől az olasz Vitantonio Liuzzi vette át a helyét. A nyolcadik versenyhétvégétől aztán Klien visszaült az autóba, immár a szezon végéig.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL