Az F1 Bizottság genfi ülésén mélyreható egyeztetések zajlottak a 2026-os szabályrendszer átalakításáról, miközben a 2025-ös változtatásokat már jóváhagyták.

A Forma-1-es csapatok intenzív tárgyalássorozatot folytatnak a 2026-os szabályrendszer finomhangolásáról, amely során kiemelt figyelmet fordítanak az aerodinamikai és mechanikai tapadás egyensúlyára, valamint az energiagazdálkodás hatékonyságára. 

A genfi ülésen résztvevő szakemberek elsődleges célja, hogy az új szabályok bevezetése ne befolyásolja kedvezőtlenül a versenyzés színvonalát.

A konstruktőrök aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy az elektromos meghajtásra való fokozott támaszkodás miatt az új versenyautók esetleg túl lassúak vagy nehezen kezelhetők lehetnek. Ennek kiküszöbölésére számos alternatívát mérlegelnek, többek között az aerodinamikai hatékonyság mérsékelt növelését és az MGU-K motorok teljesítményének javítását. 

Mindezek mellett a szakemberek hangsúlyt fektetnek arra, hogy a versenyautók továbbra is izgalmasak és látványosak maradjanak a szurkolók számára.

Energiagazdálkodási kihívások

A 2026-os szabályrendszer egyik meghatározó eleme az új hibrid erőforrások energiagazdálkodása, amelyben az elektromos teljesítmény 50 százalékos részarányt képvisel majd. A konstruktőrök számára további nehézséget jelenthet az esetleges teljesítményproblémák vagy megbízhatósági gondok miatt felmerülő pénzügyi teher kezelése, valamint a gyártók közötti teljesítménykülönbségek minimalizálása is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1 Bizottság ülését követően közölte: "A bizottság alaposan megvitatta a 2026-os energiagazdálkodási stratégia fejlesztési lehetőségeit, valamint azokat az intézkedéseket, amelyek az alacsony teljesítmény vagy súlyos megbízhatósági problémák miatt esetlegesen felmerülő pénzügyi nehézségeket hivatottak kezelni. A résztvevőket tájékoztattuk az FIA, a FOM és a motorgyártók között nemrégiben Bahreinben lezajlott konstruktív megbeszélésről."

Változások a 2025-ös szezonban

A bizottság nemcsak a 2026-os szabályokat tárgyalta meg, hanem több lényeges módosítást is jóváhagyott a 2025-ös idényre vonatkozóan. A Monacói Nagydíjon kötelezővé teszik a dupla boxkiállást, módosulnak a parc fermé szabályai azokon a versenyeken, ahol a pilóták nem viselnek opcionális hűtőmellényt, továbbá új eljárásrendet dolgoznak ki a logisztikai akadályok miatt bekövetkező szállítási késések kezelésére.

A Japán Nagydíjon történt tűzesetek után megkezdődött a titán helyett acélból készült csúszótalpak alkalmazhatóságának vizsgálata, emellett a Cadillac 2029-től kezdődő saját erőforrás-fejlesztésének jóváhagyását követően felülvizsgálják az új motorgyártókra vonatkozó költségvetési sapka szabályozását is.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL