Az Ausztrál Nagydíj közeledtével egyre nagyobb nyomás nehezedik a hazai újoncra, Jack Doohanre, akinek Alpine-ülését sokan veszélyben látják.

Miután az Alpine bejelentette Franco Colapintót tartalékpilótaként a 2025-ös szezonra, felerősödtek azok a találgatások, amelyek szerint az argentin versenyző akár a szezon közben átveheti Doohan helyét.

Nem titok, hogy az ausztrál pilóta soha nem volt az Alpine első számú választása Esteban Ocon helyére, hiszen a csapat Carlos Sainzot szerette volna leigazolni, de végül kénytelen volt beérni Doohannel, miután Sainz megerősítette szerződését a Williamsszel.

Az Ausztrál Nagydíj előtti sajtótájékoztatón a riporterek megkérdezték Doohant Colapintóról és a helyére pályázó más pilótákról.

„Legalább erre az évre, ha nem többre, szerződésem van – válaszolta. „Nem egy ember üldözi az ülésemet, hanem négy, ugyanis négy tartalékpilótánk van. Úgy fogok élvezni minden futamot, mintha az utolsó lenne, mert csak élvezni akarom az autóban töltött minden pillanatot."

Bár az Alpine-nak négy tartalékpilótája is van ebben az évben, Franco Colapinto egyértelműen a fő esélyes Doohan leváltására, ha az ausztrál nem teljesít jól az első néhány versenyen.

Doohan 2021-ben bajnoki esélyes volt a Formula 3-ban, ahol végül második lett az összetettben, majd két és fél szezont töltött a Formula 2-ben. Legjobb eredményét a sorozatban töltött utolsó évében, 2023-ban érte el, amikor harmadik helyen végzett a bajnokságban – négy főversenyt és két sprintfutamot nyert.

Habár Doohannek talán nincs a legjobb eredménysora az összes újonc közül, szolid versenyző, és meglepetést okozhat, miközben élete első hazai versenyére készül. Tavaly az Abu-Dzabiban rendezett idényzárón már láthattunk ízelítőt teljesítményéből.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL