Az egyenlő bánásmód hiánya és a csapaton belüli erőviszonyok megkérdőjelezhetetlensége miatt utasította el David Coulthard azt a lehetőséget, hogy Michael Schumacher csapattársaként szerepeljen a Ferrarinál.
A brit pilóta, aki pályafutása során tizenhárom nagydíjgyőzelmet szerzett, a Formula for Success podcastben osztotta meg ezzel kapcsolatos emlékeit, amelyek betekintést nyújtanak a Forma-1 akkori kulisszái mögé.
A Ferrari, amely tizenhat konstruktőri világbajnoki címével a sportág legsikeresebb csapata, Schumacher érájában különösen vonzó célpont volt a versenyzők számára. A német klasszis ebben az időszakban zsinórban öt egyéni világbajnoki címet szerzett, miközben az olasz istálló ugyanennyi konstruktőri elsőséget gyűjtött be, ami egyértelműen mutatta a csapat dominanciáját.
Coulthard azonban határozott álláspontot képviselt saját szerepével kapcsolatban. "Most már tudjuk, hogy Michael volt a jobb pilóta, és nagyon ritkán találta magát mögöttem, de egyszerűen nem tudtam volna elköteleződni úgy, hogy tisztában vagyok vele, nincs egyenlő esélyem a győzelemre vagy bármilyen pozícióra" - nyilatkozta a podcast adásában.
A Ferrari akkoriban teljes mértékben Schumacher köré építette fel a csapatot, ami azt jelentette, hogy minden újonnan érkező pilótának el kellett fogadnia a másodhegedűs szerepet.
Ez a hierarchia annyira meghatározó volt, hogy még Ron Dennis, a McLaren akkori vezérigazgatója is személyesen kereste meg Coulthardot, amikor tudomást szerzett a Ferrari ajánlatáról, hogy lebeszélje őt az átigazolásról.
A brit pilóta távol maradása végül egy másik versenyző számára nyitott utat. Eddie Irvine-t végül jelentős összegért szerződtette az olasz istálló a Jordan csapatától, ami mindkét fél számára előnyös megállapodásnak bizonyult, ugyanis az ír pilóta később a Formula for Success podcast egyik epizódjában megerősítette, hogy a Ferrari "bőkezűen megfizette" őt a szerződésért.