A 2025-ös idény kezdeti versenyeinek egyhangúsága miatt a Forma-1 vezetősége új megoldásokat keres a stratégiai változatosság növelésére, amelyek között felmerült a boxutcai sebességhatár megemelésének lehetősége is.
A szakemberek szerint ez a változtatás elsősorban azokon a helyszíneken valósulhatna meg, ahol jelenleg a megszokottnál alacsonyabb, 60 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben.
A The Race információi alapján Stefano Domenicali F1-vezérigazgató és Mario Isola, a Pirelli motorsport igazgatója között már egyeztetések folytak arról, hogy bizonyos versenyhelyszíneken 20 kilométer/órával emelnék a boxutcai sebességhatárt. A módosítás érintené az ausztrál, monacói, zandvoorti és szingapúri versenypályákat, ahol jelenleg a standard 80 helyett 60 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben.
A szakértők számításai szerint az intézkedés mintegy hat másodperccel csökkentené a boxkiállások idejét, ami több stratégiai lehetőséget biztosítana a csapatoknak a versenyek során. Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője ugyanakkor meglepetésének adott hangot, amikor Miamiban szembesült a tervekkel.
"Korábban nem hallottam erről az elképzelésről, de biztos vagyok benne, hogy nem minden versenyen lehetne alkalmazni" - mondta Leclerc a Motorsport Week tudósítójának.
"Vannak pályák, ahol működhetne ez a megoldás, de őszintén szólva soha nem gondoltam volna erre a lehetőségre. Alaposabban meg kell vizsgálnom a részleteket és a változtatás következményeit, de első gondolatra néhány versenyen valóban lehet értelme" - tette hozzá a Ferrari pilótája.
A probléma gyökere mélyebben rejlik
A Pirelli emellett agresszívebb keverékek bevezetését és a különböző keverékek közötti nagyobb teljesítménykülönbséget is tervezi a stratégiai változatosság érdekében. A monacói futamon idén kötelező kétszer kiállni a boxba, ami az évek óta legunalmasabbnak tartott, előzésekben szegény verseny élvezhetőbbé tételét szolgálja.
A szakértők szerint azonban ezek a változtatások önmagukban nem elegendőek, amíg az F1-es versenyautók mérete és tömege nem csökken jelentősen. A jelenlegi szabályrendszer ugyanis olyan aerodinamikai szörnyetegeket eredményezett, amelyeknél az előzés gyakran inkább stratégiai játékká válik, mintsem valódi versenyzéssé.
A 2026-os szabályváltozások ugyan pozitív irányba mutatnak ebből a szempontból, ám a módosítások mértéke csak marginálisnak mondható. A gumiabroncsok szintén meghatározó szerepet játszanak, hiszen amíg a Pirelli keverékei könnyen kibírják az egykiállásos taktikát, addig továbbra is ez marad a domináns stratégia.
Eközben megvan az ítélet Verstappen ügyében, míg Ricciardo F1-es csapattal állapodott meg.