Az argentin versenyző Pierre Gasly csapattársaként kapott lehetőséget az Alpine-nál, miután a csapat felmentette pozíciójából Jack Doohant.

A francia istálló jelentős átalakításokat hajt végre versenyzői állományában, amelynek keretében Franco Colapinto veszi át Jack Doohan helyét legalább öt nagydíj erejéig a 2025-ös világbajnokságon. Az argentin pilóta az imolai, monacói, barcelonai, kanadai és osztrák versenyeken bizonyíthat, miközben a csapat már a 2026-os szezonra készül.

Silverstone mint fordulópont

A brit pálya különleges jelentőséggel bír Colapinto számára, ugyanis tavaly itt mutatkozott be először az F1-ben, amikor a pénteki szabadedzésen lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Williams színeiben. A silverstone-i futam előtt értékeli majd az Alpine vezetősége az argentin teljesítményét, aki már 2024-ben is pontszerző helyezést ért el korábbi csapatával.

"A csapat tesztprogramjának és az enstone-i szimulátornak köszönhetően felkészülten várom a kihívást" - mondta Colapinto, aki Pierre Gasly mellett igyekszik majd kihozni magából a maximumot. Ugyanakkor az argentin versenyzőnek nincs sok hibázási lehetősége, főleg olyan technikás pályákon, mint Monaco vagy Montreal, ahol tavaly a Williamsszel többször is falnak ütközött, hiába nyűgözte le a szakembereket sebességével.

Belső feszültségek és stratégiai döntések

A váltás hátterében Doohan gyenge szezonkezdete áll, aki hat futam alatt egyetlen pontot sem szerzett, ráadásul Ausztráliában és Miamiban az első körben kiesett, Kínában több büntetést is kapott, Szuzukában pedig súlyos balesetet szenvedett a teszten. Az ausztrál pilóta egyedül a miami időmérőn tudta megelőzni Gaslyt, azt is rendkívüli körülmények között.

A döntés meghozatalában meghatározó szerepet játszott Flavio Briatore, az Alpine vezető tanácsadója, ami Oliver Oakes csapatfőnök lemondásához vezetett. Az angol szakember eredetileg több időt adott volna Doohannek, és inkább Paul Aront részesítette volna előnyben Colapintóval szemben.

Felkészülés a 2026-os változásokra

"Az első versenyek elemzése után úgy döntöttünk, hogy Franco kap lehetőséget Pierre mellett a következő öt futamon" - nyilatkozta Briatore. "Idén rendkívül szoros a mezőny, és versenyképes autónkkal, amit jelentősen továbbfejlesztettünk, szükségesnek tartjuk a pilótaállomány rotációját."

A 2026-os szabályváltozások miatt különösen fontos az Alpine számára, hogy megfelelő versenyzőpárossal vágjon neki az új korszaknak. Doohan tartalékpilótaként a csapatnál marad, és elméletileg visszatérhet még az idei szezonban. "Nagy büszkeséggel tölt el, hogy F1-es versenyző lehettem" - közölte az ausztrál. "Nehéz időszak ez, de tiszteletben tartom a csapat döntését, és továbbra is keményen dolgozom."

A csapat jövőjét illetően Paul Aron neve is felmerült, aki újonc státusza miatt hamarosan lehetőséget kaphat pénteki szabadedzéseken az A525 volánja mögött. Az észt tehetség privát teszteken már meggyőző teljesítményt nyújtott, így akár versenyzői ülést is kaphat, amennyiben Colapinto nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL