A Xiaomi első elektromos autója, az SU7 Ultra modell tulajdonosai meglepő helyzettel szembesültek az elmúlt időszakban, amikor a gyártó egy szoftveres frissítéssel jelentősen korlátozta járműveik teljesítményét. A kezdeti 1526 lóerős teljesítményt 888 lóerőre csökkentették, ami azonnali és heves reakciókat váltott ki a tulajdonosi közösségben.
A prémium szegmensbe pozicionált SU7 Ultra, amely a Porsche Taycan és Tesla Model S közvetlen versenytársaként debütált 2025 februárjában, eredetileg rendkívül impozáns műszaki paraméterekkel érkezett a piacra. A hárommotor-rendszerrel szerelt elektromos jármű, amelynek alapára nem éri el a 73 ezer dollárt, képes volt két másodperc alatt gyorsulni álló helyzetből 96 kilométer per órás sebességre, versenypályán pedig felvette a versenyt a több mint 210 ezer dolláros Porsche Taycan Turbo GT-vel.
Váratlan teljesítménykorlátozás és tulajdonosi felháborodás
A Car News China beszámolója szerint az 1.7.0-s szoftververzióra történő frissítés után a tulajdonosok csak akkor férhettek hozzá járművük teljes teljesítményéhez, ha egy Xiaomi által jóváhagyott versenypályán meghatározott köridőt teljesítettek. A teljesítményt az autó fedélzeti telemetriája rögzítette és hitelesítette volna. A frissítés emellett 60 másodperces várakozási időt vezetett be a rajtautomatika ismételt használata között.
A Xiaomi kezdetben azzal indokolta döntését, hogy a korlátozásokat biztonsági megfontolásból vezették be. "Az 1548 lóerős teljesítmény versenypályás használatra lett tervezve, megfelelő gumiabroncsokkal és felkészítéssel. Célunk, hogy tulajdonosaink biztonságosan élvezhessék ezt a teljesítményt" - nyilatkozta a vállalat a Car News Chinának.
Gyors visszakozás és tanulságok
A tulajdonosok határozott fellépésének eredményeként a Xiaomi egy újabb frissítéssel visszavonta a korlátozásokat. A vállalat közleményében hangsúlyozta, nagyra értékeli a közösség visszajelzéseit, és a jövőben átláthatóbb kommunikációt ígért.
Az eset tanulságaként felmerült, hogy a BMW példáját követve a Xiaomi is bevezethetne egy új tulajdonosoknak szóló vezetéstechnikai programot. A német prémiummárka 2025-ben vásárolt új modelljeinek tulajdonosai számára biztosítja a "BMW New Owner's Track Drive" programot, amely professzionális oktatást nyújt a nagy teljesítményű autók zárt pályás vezetéséhez.