hero image
dppi

Új modelljük bizonyítja: nem mondott le a Ferrari a V12-esekről

OLVASS TOVÁBB
AUTÓ

Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

AUTÓ

Látványos felvételek érkeztek az F1-es imolai hétvégéről

AUTÓ

Bearman nagyon összetörte az autóját Imolában

AUTÓ

Már most üzengetnek a Ferrari szurkolói Hamiltonnak Imolában

Motorsport.hu
2024/05/03 16:35
A 12Cilindri nevű új darab a Ferrari 50-es és 60-as évekbeli GT-iből merített ihletet.
Ajánlott Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

Megjött a Ferrari legújabb grand tourere, amit stílszerűen a V12-es szívómotorról neveztek el 12Cilindrinek („12 henger” olaszul)- A 812 Superfastot váltó modell kupé és kabrióváltozatát is Miamiban mutatták be. A 6,5 literes V12 szívómotor kapacitása nem növekedett, de apróbb módosításokat eszközöltek rajta, így 9500-as fordulatszámig tud felpörögni és 830 lóereje mellett 678 Nm a nyomatéka.

A Ferrari szerint a 12Cilindri kupé 2,9 mp alatt van százon, 7,9 mp alatt kétszázon és 340 km/h a végsebessége. A kabrió kicsivel lassabb, a százat 2,95 mp, a kétszázat 8,2 mp alatt viszi. Előbbi súlya 1560, utóbbié 1620 kilogramm szárazon.

A 12Cilindri eléggé elüt a jelenlegi Ferrariktól, elölről a 365 GTB/4 Daytonára hajaz éles fényszóróival és az azok közötti fényes fkkete elem. Emellett számos aerodinamikai trükköt bevetettek rajta, például 60 km/h és 300 km/h között állítható aerodinamikai elemek. Emellett a padlólemezt is módosították, hogy a lehető leghatékonyabban generálja a függőleges terhelést.

A 12Cilindri belterét hatalmas képernyők uralják, a műszerfal közepén egy 10,25 colos infotainment képernyő található, míg a sofőrnek a kormány mögé raktak egy masszív, 15,6 colos darabot. Az utas sem marad szórakozás nélkül, ő egy 8,8 colos kijelzőben gyönyörködhet. Akik inkább zenét hallgatnának, mint a V12-est, azoknak egy 15 hangfalas Burmester hangrendszer áll rendelkezésére. Újdonság még a 812 Competizionétől átvett független négykerék-kormányzás.

Ami az autó árait illeti, nem lesz olcsó, a 12Cilindri kupéváltozatát Olaszországban 395 ezer euróért (kb. 145 millió forint) lehet megvásárolni, míg a kabrió árai 435 ezer eurótól (kb. 162 millió forint) indulnak.